Besluiten en FAQ meerjarige subsidies 2025-2028

De meerjarige festivalsubsidie 2025 -2028 is bedoeld om festivalorganisaties te ondersteunen bij de presentatie en ontwikkeling van actuele en onderscheidende podiumkunst gespreid over Nederland, de aansluiting daarvan bij een breed publiek en is verdeeld in landsdelen. Lees per landsdeel de besluiten en de adviezen. In de ‘Toelichting op de besluiten’ is meer informatie te vinden over het subsidieproces, de werkwijze van de commissies en een overzicht van de uitkomsten. Heb je een vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen over de meerjarige subsidies 2025-2028.

downloadToelichting: besluiten meerjarige festivalsubsidies 2025-2028 (.pdf)

MEERJARIGE FESTIVALSUBSIDIES 2025-2028

Utrecht en Flevoland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

2turvenhoog festivalALMERE EN HAARLEM

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Festival Via MusicaALMERE, LELYSTAD EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

KlaterklankenBUNNIK EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

September MeAMERSFOORT

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Theaterfestival de ParadeUTRECHT EN ANDERE STEDEN

65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

315.000,-
248.914,-
248.914,-

Aangevraagd per editie

315.000,-

Geadviseerd per editie

248.914,-

Toegekend per editie

248.914,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Totaal (landsdeel Midden)per editie
2.356.000,-
1.714.914,-
1.617.914,-
Groningen, Friesland en Drenthe
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

Aurora FestivalGRONINGEN EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
147.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

147.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

FestiValderAaSCHIPBORG EN OMSTREKEN

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

Jazz te GastZUIDHORN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

397.000,-
287.404,-
287.404,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

287.404,-

Toegekend per editie

287.404,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Totaal (landsdeel Noord)per editie
1.497.000,-
692.404,-
692.404,-
Overijssel en Gelderland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Piano BiënnaleARNHEM EN NIJMEGEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

StiftfestivalWEERSELO EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

124.000,-
49.000,-
14.000,-

Aangevraagd per editie

124.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

14.000,-

Totaal (landsdeel Oost)per editie
797.000,-
576.000,-
541.000,-
Noord-Holland en Zuid-Holland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

Afrovibes FestivalAMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

349.000,-
269.500,-
237.500,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

269.500,-

Toegekend per editie

237.500,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
109.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

109.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

BosfestAMSTELVEEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

CaDance *DEN HAAG

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
350.000,-
350.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

350.000,-

Geadviseerd per editie

350.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

247.000,-
247.000,-
97.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

97.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Aanvrager heeft de aanvraag voor de startdatum van de nieuwe beleidsperiode 2025-2028 ingetrokken. Het toegekende subsidiebedrag is toegekend aan de volgende festivals in de rangorde.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Flamenco Biënnale **AMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
126.988,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

126.988,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Holland Dance FestivalDEN HAAG EN ANDERE STEDEN

430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

JulidansAMSTERDAM

260.000,-
260.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

260.000,-

Geadviseerd per editie

260.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

247.000,-
247.000,-
247.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

247.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
397.000,-
364.188,-
364.188,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

364.188,-

Toegekend per editie

364.188,-

Artistieke positie
De commissie beoordeelt de artistieke positie van De Theaterdagen als goed.

Stichting De Theaterdagen organiseert twee festivals: het Nederlands Theater Festival en Amsterdam Fringe Festival. Jaarlijks markeren deze festivals gedurende elf dagen de start van het theaterseizoen, met theatervoorstellingen van nieuwe en gevestigde makers. Daarnaast organiseert de stichting NTF INTERACTIE en NTF PRO, voor publiek en theaterprofessionals. Beide festivals vinden in 2025-2028 plaats op verschillende locaties in Amsterdam. De Theaterdagen ontvangt in de periode 2021-2024 een meerjarige festivalsubsidie, inclusief organisatiebijdrage, van het Fonds Podiumkunsten.

De commissie vindt dat De Theaterdagen een heldere missie en visie beschrijft. Zij vindt dat het Nederlands Theater Festival en Amsterdam Fringe Festival op overtuigende wijze complementair aan elkaar hetzelfde doel nastreven: de viering van toonaangevend theater. Beide festivals hebben volgens de commissie een onderscheidend profiel. Daarbij richt Amsterdam Fringe Festival zich op overtuigende wijze op het bieden van een platform voor een breed scala aan nieuwe makers in de podiumkunsten. Het Nederlands Theater Festival positioneert zich duidelijk als podium voor de meest indrukwekkende producties van het voorgaande theaterseizoen. De commissie constateert dat de organisatie vijf richtinggevende kernwoorden formuleert: pluriformiteit, meerstemmigheid, duurzaamheid, toegankelijkheid en gastvrijheid.

Voor de programmering van het Amsterdam Fringe Festival wordt volgens de commissie een helder kader beschreven. Zij vindt het positief dat het festival werkt met open calls, waarvoor een concrete selectieprocedure wordt omschreven. Zo leest de commissie acht duidelijke selectiecriteria, waarbij opvalt dat diversiteit aan genres, thema’s en makers voorrang heeft. Zij vindt het in die zin passend dat bij de samenstelling van de selectiecommissie wordt gelet op kennis van een verscheidenheid aan genres en netwerken. De commissie stelt vast dat het Nederlands Theater Festival voor de selectie werkt met zeven jury’s. De toevoeging van de mime/performance-jury, cabaretcommissie en wijkjury, alsook de toekomstige toevoeging van een muziektheaterjury, draagt volgens haar bij aan de gewenste pluriformiteit van de programmering. De intersectionele wijze waarop de jury’s worden samengesteld vindt de commissie eveneens goed aansluiten bij de wens om meerstemmigheid voorop te zetten. Wel mist de commissie in het plan concretere handvatten, waarmee de jury’s tot een antwoord kunnen komen op de vraag welke voorstellingen in het voorgaande jaar een verschil en impact hebben gemaakt.

De commissie ziet dat de organisatie met kernwaarden als meerstemmigheid en toegankelijkheid uitdrukking geeft aan de wens om bij te dragen aan de diversiteit en inclusie van de sector. Vooral bij het Amsterdam Fringe Festival vindt zij diversiteit op overtuigende wijze opgenomen als één van de selectiecriteria en in de samenstelling van het team. De commissie constateert, net als de organisatie zelf, dat het Nederlands Theater Festival wat meer stappen te zetten heeft. Zij heeft vertrouwen in deze ontwikkeling op basis van de samenstelling van de toneeljury, de programmering van voorgaande jaren en de verstevigde verbinding met Amsterdam Fringe Festival. Ook is de commissie te spreken over het programma voor critici van kleur, dat wordt opgezet in samenwerking met Theaterkrant en The Need for Legacy.

In algemene zin constateert de commissie dat de organisatie binnen de sector een breed scala aan samenwerkingsverbanden aangaat, die worden ingezet ten behoeve van uitwisseling tussen professionals en ontwikkeling binnen de keten. Zo wordt in samenwerking met Theater Rotterdam, Parkstad Limburg Theaters en TheaterFestival Vlaanderen voorzien in extra speelkansen voor makers en (inter)nationale uitwisseling van het programma. Ook NTF PRO komt tot stand in samenwerking met diverse partners.
Publieksfunctie
De commissie beoordeelt de publieksfunctie als ruim voldoende.

Zij vindt dat uit de aanvraag blijkt dat de organisatie een redelijk goed beeld heeft van het huidige en beoogde publiek. Op basis van data- en profielanalyse van de kaartverkoop ontstaat per festival een algemene schets van de gemiddelde bezoeker. Op basis hiervan zijn volgens de commissie passende vervolgstappen geformuleerd voor de toekomst. Zo blijkt het publiek van Amsterdam Fringe Festival grotendeels hoogopgeleid te zijn, waarop de organisatie de ambitie formuleert om meer mbo-studenten bij het festival te betrekken. Voor het Nederlands Theater Festival is volgens de commissie een zeer brede doelgroep geformuleerd. Hoewel zij deze brede benadering op zichzelf passend vindt bij de aard van het festival, krijgt de commissie op basis van de beschrijving een weinig specifiek beeld van de doelgroepen. Zo focust het festival op publieksbereik in Amsterdam-Zuidoost en Amsterdam Nieuw-West, maar wordt nauwelijks gereflecteerd op de doelgroepen die men hier wil bereiken.

Per festival is volgens de commissie een passende ambitie geformuleerd ten aanzien van publieksgroei, verbreding of verdieping. Zij constateert dat groei in het geval van Amsterdam Fringe Festival een wens is, maar geen prioriteit, en dat vooral ingezet wordt op herhaalbezoek. Dat het festival de makers handvatten wil geven om zelf sterke publiekswerving te ontwikkelen vindt zij passend bij het talentontwikkelingsaspect van het festival. De commissie vindt het positief dat het Nederlands Theater Festival wel inzet op hoge bezetting, in lijn met de visie om een zo breed mogelijk publiek kennis te laten maken met toonaangevend theater. Dat de thematiek en makers van de producties leidend zijn voor de doelgroepenbenadering, vindt zij logisch. Aangezien het Nederlands Theater Festival een selectie presenteert van de meest indrukwekkende producties van het seizoen, verwacht de commissie dat de programmakeuze het bestaande publiek aanspreekt.

De commissie leest dat toegankelijkheid één van de kernwaarden is van het festival. Zij vindt dat in het plan gefragmenteerd is aangegeven voor welke doelgroepen de festivals toegankelijker willen zijn. Wel zijn enkele vrij concrete strategieën en vormen van samenwerking geformuleerd. Zo is de commissie te spreken over de speciale routes voor doven en slechthorenden, verbeterde informatievoorziening en strategieën op het gebied van prijsdifferentiatie.

Ook de publieksbenadering vindt de commissie enigszins gefragmenteerd weergegeven in het plan. Voor het Amsterdam Fringe Festival mist zij concrete strategieën en middelen waarmee het beoogde publiek moet worden bereikt. Voor het Nederlands Theater Festival leest zij wel enkele algemene middelen, zoals een outdoor-indoorcampagne, nieuwsbrief, sociale media en free publicity. De commissie vindt samenwerkingsverbanden zoals die met Theater De Krakeling voor het jeugdaanbod vertrouwenwekkend, maar beperkt uitgewerkt. Dit geldt tevens voor de samenwerking van Amsterdam Fringe Festival met een aanverwant festival als Over het IJ. Desalniettemin verwacht zij op basis van de geschiedenis van beide festivals, en met name die van het Nederlands Theater Festival, dat de organisatie aansluiting maakt met het beoogde publiek.
Inbedding
De commissie beoordeelt de inbedding als ruim voldoende.

Zij is van mening dat De Theaterdagen stevig is geworteld in de culturele infrastructuur van Amsterdam. Beide festivals vinden plaats op verschillende podia en culturele locaties in de stad. De commissie constateert dat hier in sommige gevallen sprake is van een meer uitgebreide samenwerking, zoals in het geval van Amsterdam Fringe Festival in de Meervaart en het Bijlmer Parktheater. Met de Brakke Grond en De Kleine Komedie wordt samengewerkt om community's met een beperking beter bij de festivals te betrekken. Ook constateert de commissie dat met name Amsterdam Fringe Festival ten behoeve van talentontwikkeling samenwerkt met Amsterdamse partners als Poetry Circle Nowhere, DEGASTEN, RIGHTABOUTNOW INC. en Likeminds.

De mate waarin het festival samenwerkt met educatieve partners, is volgens de commissie zeer beknopt uitgewerkt. Zij constateert dat De Theaterdagen met name inzet op het kunstvakonderwijs. Zo is binnen de stad contact met kunstvakopleidingen ten behoeve van de deelname van studenten aan NTF PRO. Ook wordt in samenwerking met Koninklijk Theater Carré een impactprogramma georganiseerd voor mbo-studenten, maar op basis van het plan is niet duidelijk in hoeverre hier sprake is van een structurele samenwerking. De commissie constateert dat in het plan geen samenwerking met het primair en voortgezet onderwijs wordt genoemd.

Ook van samenwerking op maatschappelijk vlak is volgens de commissie in beperkte mate sprake. Zij stelt vast dat De Theaterdagen maatschappelijke samenwerkingspartners noemt als Stichting Onbeperkt Genieten, Scientist Rebellion, Politie Amsterdam en COA. Op basis van het plan krijgt zij echter een beperkt beeld van de omvang en duurzaamheid van deze samenwerking. Wel constateert de commissie dat de organisatie kan rekenen op de steun van een groot aantal vrijwilligers, hetgeen volgens haar wijst op enig lokaal draagvlak.

De commissie vindt het positief dat De Theaterdagen structureel wordt ondersteund door de gemeente Amsterdam, en dat dit een substantiële bijdrage betreft. Ten aanzien van de inkomsten uit overige bronnen kan de commissie niet vaststellen in hoeverre deze van waarde zijn voor de inbedding in de eigen omgeving van de organisatie op financieel gebied.
Organisatiebijdrage
De commissie draagt De Theaterdagen voor om in aanmerking te komen voor een organisatiebijdrage.

Zij vindt dat De Theaterdagen met beide festivals in aanzienlijke mate bijdraagt aan de ontwikkeling van theater als discipline. Het Nederlands Theater Festival doet dit volgens haar door het tonen van de meest belangwekkende voorstellingen van het voorgaande seizoen en door het voorzien in mogelijkheden tot gesprek over ontwikkelingen in de discipline. Amsterdam Fringe Festival draagt bij aan talentontwikkeling van beginnende makers in verschillende podiumkunstvormen, door deze makers een podium, en ontwikkel- en doorstroommogelijkheden te bieden.

De commissie vindt De Theaterdagen in redelijke mate voorbeeldstellend wat betreft de toepassing van de gedragscodes. Zij constateert dat de organisatie de codes in grote lijnen toepast zoals verwacht kan worden van een organisatie van deze aard en omvang. De agenderende rol die met name het Nederlands Theater Festival speelt in het gesprek over de codes vindt de commissie waardevol. Zij waardeert in het bijzonder de functie die het festival speelt in het gesprek over opvolgingsbeleid bij topposities, temeer daar dit moet leiden tot een handboek ‘Fair Power’, in aanvulling op de codes.

Ten aanzien van de manier van presenteren vindt de commissie De Theaterdagen niet onderscheidend. Zij constateert dat het grootste deel van de programmering zich afspeelt binnen de reguliere context van het Amsterdamse zalencircuit. Het festival geeft weliswaar aan dat onder Fringe-makers vaker behoefte is om buiten de reguliere kaders te werken, maar de commissie ziet hierin nog geen ontwikkeling die perspectief biedt op een onderscheidende praktijk.

De commissie constateert dat De Theaterdagen in redelijke mate in staat is om artiesten, kunstenaars en professionals van buiten de eigen omgeving te trekken. Zij constateert dat het publiek weliswaar voor een groot deel uit Amsterdam afkomstig is, maar dat beide festivals ook een landelijk publiek aanspreken. Hierbij vindt de commissie het vooral van belang dat De Theaterdagen een ontmoetingsplek is voor professionals uit de sector: enerzijds als presentatieplek voor bestaand werk en nieuwe makers, en anderzijds als congres voor theaterprofessionals met NTF PRO.
Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
130.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

130.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Over het IJAMSTERDAM

365.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

365.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Rewire **DEN HAAG

330.000,-
330.000,-
330.000,-

Aangevraagd per editie

330.000,-

Geadviseerd per editie

330.000,-

Toegekend per editie

330.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

The Big SingHAARLEM EN AMSTERDAM

49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Theater Na de DamAMSTERDAM EN ANDERE GEMEENTEN

115.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

115.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel West)per editie
5.300.000,-
3.378.688,-
2.465.676,-
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Festival Cement **'S-HERTOGENBOSCH

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Jazz in Duketown'S-HERTOGENBOSCH

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

JazzOUT Fest LimburgVENLO, ROERMOND, MAASTRICHT EN HEERLEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Limburg FestivalROERMOND EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

215.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Nederlandse Dansdagen *MAASTRICHT EN ANDERE STEDEN

349.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.

PopMonumentBERGEN OP ZOOM, BREDA EN ANDERE STEDEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

340.000,-
340.000,-
340.000,-

Aangevraagd per editie

340.000,-

Geadviseerd per editie

340.000,-

Toegekend per editie

340.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

schrit_tmacher Just Dance! **HEERLEN, KERKRADE EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel Zuid)per editie
3.261.000,-
2.203.000,-
2.203.000,-
Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Aruba, Curaçao en Sint Maarten
Voor het landsdeel Caribisch deel van het Koninkrijk zijn geen aanvragen voor een meerjarige festivalsubsidie 2025-2028 ontvangen.

downloadPositief advies, budget ontoereikend (.pdf)