Besluiten en FAQ meerjarige subsidies 2025-2028

De meerjarige festivalsubsidie 2025 -2028 is bedoeld om festivalorganisaties te ondersteunen bij de presentatie en ontwikkeling van actuele en onderscheidende podiumkunst gespreid over Nederland, de aansluiting daarvan bij een breed publiek en is verdeeld in landsdelen. Lees per landsdeel de besluiten en de adviezen. In de ‘Toelichting op de besluiten’ is meer informatie te vinden over het subsidieproces, de werkwijze van de commissies en een overzicht van de uitkomsten. Heb je een vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen over de meerjarige subsidies 2025-2028.

downloadToelichting: besluiten meerjarige festivalsubsidies 2025-2028 (.pdf)

MEERJARIGE FESTIVALSUBSIDIES 2025-2028

Utrecht en Flevoland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

2turvenhoog festivalALMERE EN HAARLEM

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Festival Via MusicaALMERE, LELYSTAD EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

KlaterklankenBUNNIK EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

September MeAMERSFOORT

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Theaterfestival de ParadeUTRECHT EN ANDERE STEDEN

65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

315.000,-
248.914,-
248.914,-

Aangevraagd per editie

315.000,-

Geadviseerd per editie

248.914,-

Toegekend per editie

248.914,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Totaal (landsdeel Midden)per editie
2.356.000,-
1.714.914,-
1.617.914,-
Groningen, Friesland en Drenthe
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

Aurora FestivalGRONINGEN EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
147.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

147.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

FestiValderAaSCHIPBORG EN OMSTREKEN

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

Jazz te GastZUIDHORN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

397.000,-
287.404,-
287.404,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

287.404,-

Toegekend per editie

287.404,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Totaal (landsdeel Noord)per editie
1.497.000,-
692.404,-
692.404,-
Overijssel en Gelderland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Piano BiënnaleARNHEM EN NIJMEGEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

StiftfestivalWEERSELO EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

124.000,-
49.000,-
14.000,-

Aangevraagd per editie

124.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

14.000,-

Totaal (landsdeel Oost)per editie
797.000,-
576.000,-
541.000,-
Noord-Holland en Zuid-Holland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

Afrovibes FestivalAMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

349.000,-
269.500,-
237.500,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

269.500,-

Toegekend per editie

237.500,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
109.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

109.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

BosfestAMSTELVEEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

CaDance *DEN HAAG

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
350.000,-
350.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

350.000,-

Geadviseerd per editie

350.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

Artistieke positie
De commissie beoordeelt de artistieke positie van Cello Biënnale Amsterdam als goed.

Cello Biënnale Amsterdam (hierna: Cello Biënnale) is een tweejaarlijks muziekfestival dat de cello centraal stelt. Het festival richt zich hierbij vooral op klassieke muziek en zoekt tevens verbinding met andere disciplines. Het festival vindt in de periode 2025-2028 plaats in Muziekgebouw aan ’t IJ en het BIMHUIS in Amsterdam. De Cello Biënnale ontvangt in de periode 2021-2024 een meerjarige festivalsubsidie, inclusief organisatiebijdrage, van het Fonds Podiumkunsten.

Hoewel zij een concrete missie en visie in het plan mist, constateert de commissie op basis van de beschrijving van het festival dat de Cello Biënnale een helder doel voor ogen heeft. Daarin komt volgens haar duidelijk de ambitie naar voren om cellomuziek breed toegankelijk te maken en in de ontwikkeling van nieuw werk een internationale rol van belang te spelen. Dit blijkt onder meer uit de drie pijlers waarop het festival stoelt: festivalprogramma, talentontwikkeling en educatieprogramma Hello Cello. Ook formuleert het festival volgens de commissie passende ambities, waaruit zowel de focus op gerenommeerd aanbod en het ontwikkelen van nieuw werk als het ondersteunen van jonge cellisten naar voren komt. De centrale rol die het Nationaal Cello Concours binnen het festival inneemt vindt zij in dit kader waardevol.

De commissie ziet dat de ambities op overtuigende wijze worden vertaald in activiteiten, die in vrij concrete programmaformats zijn uitgewerkt en worden gekoppeld aan passende samenwerkingsverbanden. De keuze om vanuit een centraal thema te werken schept volgens de commissie een helder kader. Zij vindt dat het thema ‘Shifting Borders’ mooie aanknopingspunten biedt om vrij letterlijk de grenzen van cellomuziek op te zoeken, en hiermee bij te dragen aan de diversiteit van het aanbod. Ook programmaformats als CELLOFEST en een samenwerking met de Flamenco Biënnale Nederland dragen hieraan bij. De commissie is positief over de wens om te werken met een brainstormgroep die de directie voorziet van een breder perspectief op de programmering, maar had meer willen lezen over werking van deze groep. In algemene zin constateert zij dat het festival in de praktijk goede stappen zet op het gebied van diversiteit en inclusie, maar dat er nog geen sprake is van een uitgewerkte visie op dat gebied. De commissie is evenwel overtuigd van de bijdrage die het festival levert aan het verbreden van cellomuziek, bijvoorbeeld door samenwerking met andere genres binnen de Future Cello Club Night, Murakami Jazz Club en de jeugdprogrammering. De commissie is ten slotte te spreken over de actieve rol die de Cello Biënnale speelt in het produceren van nieuw werk voor de cello, onder meer door compositieopdrachten te verstrekken. Zij stelt vast dat hierdoor uniek werk te zien is op het festival. De namen van beoogde componisten die het festival noemt, wekken vertrouwen in het nieuwe werk. Ook de samenwerking met Cello Octet Amsterdam, waarbij een nieuwe compositie wordt geschreven voor, en wordt uitgevoerd door een twaalfkoppig cello-ensemble, vindt zij in dit licht passend.
Publieksfunctie
De commissie beoordeelt de publieksfunctie als ruim voldoende.

Zij constateert dat de Cello Biënnale een groot aantal doelgroepen formuleert op basis van eigen publieksonderzoek en een beoogde analyse van bezoekersgegevens volgens de segmentatiemethode van Rotterdam Festivals. Deze doelgroepen zijn volgens de commissie helder omschreven en bovendien gekoppeld aan passende programmaonderdelen. Zij krijgt op basis van de beschrijving echter geen helder beeld van de mate waarin de genoemde doelgroepen al onderdeel zijn van het huidige publiek. Ook mist zij voor de hand liggende doelgroepen als professionals, studenten en internationale bezoekers, die passend zijn bij de aard van het festival.

De commissie stelt vast dat de Cello Biënnale reeds een groot en trouw publiek heeft, en dat het festival dat de komende edities wil behouden. De commissie verwacht vanwege de voortzetting van het programma en het huidige grote bereik, dat het bestaande publiek opnieuw aangesproken zal worden. Daarnaast wordt in het plan een ambitie geformuleerd om het publiek te verbreden, door een jonger en diverser publiek aan te spreken. De genre- en disciplineoverstijgende programmering van CELLOFEST en de Future Cello Club Night kan volgens de commissie in potentie een jonger publiek aanspreken. De aanwezigheid van studenten, vanwege het Nationaal Cello Concours, kan hier volgens haar aan bijdragen. Wel had zij hier een uitgebreidere reflectie op willen lezen. Ook is de commissie te spreken over de wijze waarop het festival een jonger publiek aanspreekt met educatieprogramma’s als De Bestorming.

De commissie vindt het positief dat de Cello Biënnale een diverser en inclusiever publiek wil bereiken. Zij stelt vast dat de organisatie vrij specifieke doelgroepen formuleert, zoals statushouders in Amsterdam, en mensen met autisme en prikkelgevoeligheid. Hoewel de keuze voor deze doelgroepen en de koppeling van deze doelgroepen aan het programma niet altijd even helder is, wekken de genoemde strategieën en samenwerkingen vertrouwen in het vergroten van de toegankelijkheid voor deze doelgroepen.

De manier waarop de Cello Biënnale de publieksvisie vertaalt in een concreet plan voor de publieksbenadering vindt de commissie redelijk overtuigend. Zij constateert dat het festival aan alle beoogde doelgroepen passende middelen en partners koppelt. De meer gangbare doelgroepen voor klassieke muziek wordt inhoudelijke verdieping geboden, terwijl voor de jongere doelgroepen de focus ligt op video en online. De samenwerkingen met We Are Public en Amsterdam Dance Event kunnen volgens de commissie bijdragen aan het bereiken van het beoogde jonge publiek, maar zij vindt dit idee nog beperkt uitgewerkt. Ook de strategie om meer bezoekers van buiten Amsterdam te trekken, en op die manier het publieksbereik te vergroten, vindt de commissie nog niet overtuigend.
Inbedding
De commissie beoordeelt de inbedding als zeer goed.

Zij constateert dat de Cello Biënnale stevig is ingebed in de lokale culturele infrastructuur van Amsterdam. Dit blijkt volgens haar onder meer uit de langdurige samenwerking met festivallocaties Muziekgebouw aan ’t IJ en BIMHUIS. Ook bestaat er samenwerking met orkesten en ensembles als Cello Octet Amsterdam, Amsterdam Sinfonietta en Asko|Schönberg. Ten slotte stelt de commissie vast dat ook buiten de muziek wordt samengewerkt, bijvoorbeeld met Eye Filmmuseum voor het minifestival Cello & Film in het tussenjaar van de Cello Biënnale.

De commissie is positief over de samenwerkingen op het gebied van educatie. Onder de noemer Hello Cello, een vast onderdeel van de Cello Biënnale, is het festival al geruime tijd actief binnen het Amsterdamse basisonderwijs. Daarnaast bestaat binnen het kunstvakonderwijs een stevige band met het Conservatorium van Amsterdam, onder meer binnen het project jazzy cello. Hoewel dit project zich nog de opstartfase bevindt, constateert de commissie dat de Cello Biënnale tevens begint met een educatief project in het vmbo, waarin leerlingen zelf leren componeren.

Ten aanzien van de maatschappelijke inbedding constateert de commissie dat de Cello Biënnale samenwerkt met verschillende partners om het festival breed toegankelijk te maken. Zo worden in samenwerking met Aslan Muziekcentrum buitenschoolse cellolessen aangeboden en wordt met GB Autisme samengewerkt aan een programma om de toegankelijkheid voor mensen met autisme te vergroten. Hoewel deze samenwerkingen nog relatief pril zijn, dragen ze volgens de commissie in redelijke mate bij aan de maatschappelijke inbedding. De steun van ruim veertig vrijwilligers wijst volgens haar bovendien op draagvlak in de omgeving.

De commissie is positief over de lokale financiering. Zij stelt vast dat de Cello Biënnale kan rekenen op structurele financiering van het Amsterdams Fonds voor de Kunst, en dat sprake is van een substantieel bedrag. Ten aanzien van inkomsten uit private bronnen stelt de commissie vast dat de Cello Biënnale in toenemende mate kan rekenen op inkomsten uit een goed lopende vriendenstichting. Daarnaast is het festival succesvol gebleken in private fondsenwerving.
Organisatiebijdrage
De commissie draagt Cello Biënnale Amsterdam voor om in aanmerking te komen voor een organisatiebijdrage.

Cello Biënnale Amsterdam draagt volgens de commissie in aanzienlijke mate bij aan de ontwikkeling van nieuw werk voor de cello en talentontwikkeling van cellisten. De actieve wijze waarop het festival inzet op nieuwe composities voor het instrument door middel van compositieopdrachten en de rol van het Nationaal Cello Concours noemt zij in dit kader waardevol.

De commissie constateert dat Cello Biënnale Amsterdam de gedragscodes toepast zoals verwacht kan worden van een organisatie van deze aard en omvang. Zij vindt de organisatie hierin niet onderscheidend of voorbeeldstellend ten opzichte van andere festivals.

Cello Biënnale Amsterdam is volgens de commissie niet bijzonder onderscheidend in de manier van presenteren, omdat het grootste deel van het aanbod wordt gepresenteerd binnen een reguliere context in de zalen en ruimtes van Muziekgebouw aan ’t IJ en BIMHUIS.

De commissie verwacht dat Cello Biënnale Amsterdam in redelijke mate een professioneel publiek weet te bereiken van buiten de eigen omgeving. Hoewel de organisatie in de aanvraag beperkt reflecteert op nationaal en internationaal publiek, heeft de commissie op basis van de geschiedenis van het festival vertrouwen in de aanwezigheid van internationale studenten en docenten. Het masterclassprogramma en het Nationaal Cello Concours dragen hieraan bij.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

247.000,-
247.000,-
97.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

97.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Aanvrager heeft de aanvraag voor de startdatum van de nieuwe beleidsperiode 2025-2028 ingetrokken. Het toegekende subsidiebedrag is toegekend aan de volgende festivals in de rangorde.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Flamenco Biënnale **AMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
126.988,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

126.988,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Holland Dance FestivalDEN HAAG EN ANDERE STEDEN

430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

JulidansAMSTERDAM

260.000,-
260.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

260.000,-

Geadviseerd per editie

260.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

247.000,-
247.000,-
247.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

247.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
397.000,-
364.188,-
364.188,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

364.188,-

Toegekend per editie

364.188,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
130.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

130.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Over het IJAMSTERDAM

365.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

365.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Rewire **DEN HAAG

330.000,-
330.000,-
330.000,-

Aangevraagd per editie

330.000,-

Geadviseerd per editie

330.000,-

Toegekend per editie

330.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

The Big SingHAARLEM EN AMSTERDAM

49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Theater Na de DamAMSTERDAM EN ANDERE GEMEENTEN

115.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

115.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel West)per editie
5.300.000,-
3.378.688,-
2.465.676,-
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Festival Cement **'S-HERTOGENBOSCH

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Jazz in Duketown'S-HERTOGENBOSCH

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

JazzOUT Fest LimburgVENLO, ROERMOND, MAASTRICHT EN HEERLEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Limburg FestivalROERMOND EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

215.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Nederlandse Dansdagen *MAASTRICHT EN ANDERE STEDEN

349.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.

PopMonumentBERGEN OP ZOOM, BREDA EN ANDERE STEDEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

340.000,-
340.000,-
340.000,-

Aangevraagd per editie

340.000,-

Geadviseerd per editie

340.000,-

Toegekend per editie

340.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

schrit_tmacher Just Dance! **HEERLEN, KERKRADE EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel Zuid)per editie
3.261.000,-
2.203.000,-
2.203.000,-
Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Aruba, Curaçao en Sint Maarten
Voor het landsdeel Caribisch deel van het Koninkrijk zijn geen aanvragen voor een meerjarige festivalsubsidie 2025-2028 ontvangen.

downloadPositief advies, budget ontoereikend (.pdf)