Besluiten meerjarige subsidies 2025-2028

De meerjarige festivalsubsidie 2025 -2028 is bedoeld om festivalorganisaties te ondersteunen bij de presentatie en ontwikkeling van actuele en onderscheidende podiumkunst gespreid over Nederland, de aansluiting daarvan bij een breed publiek en is verdeeld in landsdelen. Lees per landsdeel de besluiten en de adviezen. In de ‘Toelichting op de besluiten’ is meer informatie te vinden over het subsidieproces, de werkwijze van de commissies en een overzicht van de uitkomsten. Heb je een vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

downloadToelichting: besluiten meerjarige festivalsubsidies 2025-2028 (.pdf)

MEERJARIGE FESTIVALSUBSIDIES 2025-2028

Utrecht en Flevoland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

2turvenhoog festivalALMERE EN HAARLEM

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Festival Via MusicaALMERE, LELYSTAD EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

KlaterklankenBUNNIK EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

September MeAMERSFOORT

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Theaterfestival de ParadeUTRECHT EN ANDERE STEDEN

65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

315.000,-
248.914,-
248.914,-

Aangevraagd per editie

315.000,-

Geadviseerd per editie

248.914,-

Toegekend per editie

248.914,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Totaal (landsdeel Midden)per editie
2.356.000,-
1.714.914,-
1.617.914,-
Groningen, Friesland en Drenthe
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

Aurora FestivalGRONINGEN EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
147.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

147.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

FestiValderAaSCHIPBORG EN OMSTREKEN

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

Jazz te GastZUIDHORN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

397.000,-
287.404,-
287.404,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

287.404,-

Toegekend per editie

287.404,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Totaal (landsdeel Noord)per editie
1.497.000,-
692.404,-
692.404,-
Overijssel en Gelderland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Piano BiënnaleARNHEM EN NIJMEGEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

StiftfestivalWEERSELO EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

124.000,-
49.000,-
14.000,-

Aangevraagd per editie

124.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

14.000,-

Totaal (landsdeel Oost)per editie
797.000,-
576.000,-
541.000,-
Noord-Holland en Zuid-Holland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

Afrovibes FestivalAMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

349.000,-
269.500,-
237.500,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

269.500,-

Toegekend per editie

237.500,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
109.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

109.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

BosfestAMSTELVEEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

CaDance *DEN HAAG

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
350.000,-
350.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

350.000,-

Geadviseerd per editie

350.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
247.000,-
97.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

97.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Flamenco Biënnale **AMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
126.988,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

126.988,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Holland Dance FestivalDEN HAAG EN ANDERE STEDEN

430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

JulidansAMSTERDAM

260.000,-
260.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

260.000,-

Geadviseerd per editie

260.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

247.000,-
247.000,-
247.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

247.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Artistieke positie
De commissie beoordeelt de artistieke positie van MOMO Festival als zeer goed.

MOMO Festival is een jaarlijks meerdaags multidisciplinair festival dat een mix presenteert van internationale muziek, beeldende kunst en performance op verschillende binnen- en buitenlocaties in Rotterdam. MOMO Festival ontvangt in de periode 2021-2024 een meerjarige festivalsubsidie, inclusief organisatiebijdrage, van het Fonds Podiumkunsten.

De commissie vindt dat MOMO Festival op een duidelijke manier beschrijft waar het festival artistiek voor staat. Zij vindt mozaïek als metafoor voor de stad en de artistieke meerstemmigheid sterk gekozen. Waardering heeft de commissie ook voor de manier waarop Motel Mozaïque jaarrond werkt aan het verwezenlijken van de visie via MOMO Festival en MOMO Create. Zij vindt dat de pijlers muziek, kunst en performance, die thematisch met elkaar worden verbonden, een duidelijk kader geven voor de programmering. De thematieken ‘FIGHT’ en ‘HEAL’ bieden volgens haar tevens passende aanknopingspunten voor de beoogde multidisciplinaire programmering waarmee MOMO Festival wil reflecteren op wat leeft in de maatschappij. De commissie vindt dat MOMO Festival de verschillende artistieke componenten op deze manier tot een passend en samenhangend verhaal weet samen te brengen.

Over de aansluiting van de activiteiten op de artistieke visie is de commissie positief. Ondanks het feit dat het beoogde programma nog niet volledig is uitgekristalliseerd, ziet de commissie in de beoogde muziekprogrammering verschillende aansprekende voorbeelden van artiesten die een duidelijke vertaling zijn van het artistieke verhaal van MOMO Festival. Zo vindt de commissie makers als Sef, S10 en Akwasi passende namen en is zij positief over de keuze voor Shabaka Hutchings, Jordan Rakei en Sofiane Pamart als beoogde residentieartiesten. De programmering is volgens de commissie omvangrijk en ondanks de multidisciplinariteit samenhangend. Het wordt de commissie duidelijk hoe de programmering tot stand komt en wie daarvoor verantwoordelijk is. In dit kader vindt de commissie het sterk dat de huidige artistiek leider via de eigen Young Talents Club is in- en doorgestroomd. Zij vindt dit een sprekend voorbeeld van de manier waarop MOMO Festival het bieden van ruimte en vertrouwen heeft verankerd binnen het festival.

De commissie is van mening dat het festival duidelijk beschrijft hoe het streeft naar het vergroten van diversiteit en inclusie binnen de programmering. MOMO Festival onderschrijft in het artistieke kader het belang van meerstemmigheid en diverse perspectieven en de commissie ziet dit terug in de voorgaande en beoogde programmering. Bovendien speelt MOMO Create specifiek in op het behouden van het experiment voor makers met als doel een grotere verscheidenheid in de programmering. De commissie waardeert eveneens de manier waarop MOMO Playground ruimte biedt aan stemmen uit eigen stad en hoe de aanvrager bewust ruimte creëert in het programma voor opkomende artiesten. In dit licht vindt de commissie het noemenswaardig dat MOMO Festival zich actief inzet om binnen de line-up een evenwichtige genderbalans te bereiken en dat zij hiervoor het equal billing principe hanteert.

Over de artistieke samenwerkingen in het plan is de commissie positief. Zij vindt dat MOMO een breed palet aan partners heeft die bijdragen aan de artistieke positie van het festival. Zo wordt de aanvrager omringd door een netwerk van verschillende collectieven, agentschappen en boekingskantoren waarmee het programma tot stand komt. Daarnaast is er een samenwerking met Productiehuis Theater Rotterdam om werk te presenteren van jonge makers in een vroeg stadium van hun carrière. De commissie is eveneens positief over de manier waarop de aanvrager binnen MOMO Create een duurzame relatie aangaat met makers. De langlopende trajecten met artiesten als Anne-Fay en Michelle Samba geven volgens de commissie diepte aan in de programmering. Ook binnen de interpretatie en vertaling van de thematiek vindt de commissie dat de gewenste samenwerkingen met makers een potentieel sterke bijdrage kunnen leveren aan de artistieke positie van het festival.
Publieksfunctie
De commissie beoordeelt de publieksfunctie als goed.

De commissie vindt dat de aanvrager een heldere publieksvisie heeft. Zij constateert dat er een aantal doelgroepen zoals de ‘Discover Weekly’ en de ‘Lokale Genieter’, wordt beschreven die in het plan uitgebreid worden toegelicht en onderbouwd met behulp van jaarlijks publieksonderzoek en data vanuit het eigen CRM-systeem. De commissie is eveneens positief over de doelen die MOMO Festival heeft met betrekking tot de publieksontwikkeling van het festival. Zo wil de aanvrager het publiek blijven verjongen tot een gemiddelde leeftijd van drieëndertig jaar met het oog op een toekomstbestendiger bestaan. Daarnaast wil de organisatie de groei van het internationale publiek verder doorzetten. De commissie acht deze ambities op basis van het plan realistisch en haalbaar.

Over de aansluiting van de artistieke visie op de publieksvisie is de commissie overwegend positief. Zij ziet dat de aanvrager de doelgroepen passend verbindt aan de programmaonderdelen. De commissie vindt het aannemelijk dat het voorgenomen programma interessant is voor de bestaande doelgroepen van het festival. Wel had zij graag meer willen lezen over het nachtprogramma in het kader van het aantrekken van een jongere doelgroep. Hoewel de samenwerkingen op dit vlak met nachtcollectieven als N8W8 en Squish enig vertrouwen bieden, had de commissie hierbij een meer uitgebreide uitwerking willen lezen.

De commissie stelt vast dat MOMO Festival reeds een breed en divers publiek bereikt. Zij waardeert in dit kader alsnog de plannen om in de toekomst rekening te houden met een neurodivers publiek en te zorgen voor betere toegankelijkheid van het festival voor mensen met een fysieke beperking. Ook vindt de commissie MOMO Playground, door de gratis toegankelijkheid van dit programma, een treffend voorbeeld van het bevorderen van de toegankelijkheid voor een brede en vooral lokale doelgroep. Hiermee neemt MOMO Festival volgens haar drempels weg voor mensen voor wie het bijwonen van culturele activiteiten niet vanzelfsprekend is.

De commissie vindt de strategie voor de publiekswerving datagedreven, strategisch en weldoordacht. Zij constateert dat MOMO Festival een persoonlijk gesegmenteerde communicatie wil doorzetten en vindt in het plan verschillende bij de doelgroep passende middelen. Zo beschrijft het festival een aantal voorbeelden van media waar lokaal of landelijk mee wordt samengewerkt zoals Weekends in Rotterdam, de Volkskrant, Dansende Beren en Radio Rijnmond. De commissie vindt ook de voorbeelden van de campagnes uit het verleden, zoals ‘Under My Umbrella’, illustratief en aansprekend. De voor de Hogeschool Rotterdam ontwikkelde tool/generator vindt zij eveneens een interessante manier om een koppeling te maken tussen de programmering en de marketing. Een kanttekening zet de commissie bij het feit dat de aanvrager niet specifiek ingaat op de strategie gericht op een jonger en internationaal publiek. Omdat de aanvrager de ambitie uitspreekt deze groepen te willen bereiken had de commissie meer uitwerking verwacht in de vorm van een aanpak en op de doelgroepen toegespitste middelen.
Inbedding
De commissie beoordeelt de inbedding als goed.

Zij ziet in het plan terug dat MOMO Festival stevig is geworteld in de lokale culturele infrastructuur. De commissie vindt dat de aanvrager helder uiteenzet met welke culturele partners wordt samengewerkt en met welk doel. Dit zijn onder meer podia als BIRD, WORM en Perron, maar ook een locatie als de Kunsthal. De commissie waardeert eveneens de samenwerking die MOMO Festival aangaat met Rotterdamse designers, foto- en videografen in het kader van de merkpersoonlijkheid van het festival.

De commissie is positief over de ambitie van MOMO Festival om de rol op het gebied van educatie te onderzoeken. Zij leest dat de aanvrager dit wil doen middels een minimum van acht pilots waarmee educatie op een passende manier een plek krijgt binnen de kernactiviteiten. De commissie is positief over de beoogde partners Theater Zuidplein en LantarenVenster, maar zij mist voorbeelden van onderwijsinstellingen die worden betrokken en of het gaat om instellingen waar het festival in het verleden mee samenwerkte. Op basis van het plan kan de commissie niet vaststellen in welke mate de pilots bijdragen aan de inbedding in het onderwijs in de eigen omgeving.

Over de maatschappelijke inbedding van MOMO Festival is de commissie overwegend positief. Zij vindt dat de aanvrager heldere voorbeelden geeft van de partners die hiervoor worden opgezocht. Voor onder andere MOMO Playground werkt het festival samen met Rotterdamse communities en ook binnen de Guided Tours is hier ruimte voor. Zo werkte het festival eerder samen met een ex-dakloze stadsbewoner als gids die de bezoekers een ander perspectief op Rotterdam bood. Desondanks had de commissie hier ter illustratie meer concrete voorbeelden voor de toekomst willen lezen. De commissie is te spreken over de deelname van MOMO Festival aan de Rotterdamse pilot van ‘Superkracht’, een initiatief dat personen met een licht verstandelijke beperking opleidt tot vrijwilligers in het culturele veld.

Op financieel gebied stelt de commissie vast dat MOMO Festival de afgelopen jaren een structurele bijdrage heeft ontvangen van de gemeente Rotterdam. Daarnaast leest zij dat de aanvrager financiële bijdragen ontvangt van enkele lokale fondsen, wat blijk geeft van een goede financiële inbedding in de eigen omgeving.
Organisatiebijdrage
De commissie draagt MOMO Festival voor om in aanmerking te komen voor een organisatiebijdrage.

Zij is van mening dat MOMO Festival in aanzienlijke mate bijdraagt aan talentontwikkeling en de ontwikkeling van het podiumkunstenaanbod. Dit leidt zij af van de aandacht die op verschillende niveaus uitgaat naar het werken met talent en de manier waarop ruimte wordt gecreëerd voor experiment. Binnen MOMO Create is dit bijvoorbeeld de belangrijkste pijler en ook binnen de residenties is er ruimte voor onderzoek en ontwikkeling. De commissie heeft waardering voor de manier waarop MOMO Festival zijn netwerk inzet om makers op een duurzame manier een stap verder te helpen in hun carrière. Zij vindt de Open Call voor het jaarlijks mogelijk maken van vijf projecten van jonge creatieven hier eveneens een treffend voorbeeld van.

De toepassing van de culturele gedragscodes vindt de commissie in aanzienlijke mate voorbeeldstellend. Zij vindt dat MOMO Festival zijn visie op de codes op een constructieve en overtuigende manier in de organisatie toepast. Zo ziet zij meerstemmigheid terug in het brede palet aan programmeurs waar het festival mee werkt. De commissie vindt dat ook de fair practice code serieus wordt opgepakt. Naast een focus op fair pay, is de commissie te spreken over de inzet van het festival op onder andere sociale veiligheid. Een zeer sterk voorbeeld ziet de commissie in het eigen Young Talents Club waar de organisatie jaarlijks vijf jonge talenten tussen de 18-28 jaar volledig laten meedraaien in de voorbereiding van MOMO Festival.

De commissie vindt MOMO Festival redelijk onderscheidend in de manier van presenteren. Zij stelt vast dat een gedeelte van het aanbod op een gebruikelijke wijze wordt gepresenteerd in concertzalen, maar dat het festival ook elke editie succesvol op zoek gaat naar minder geijkte locaties voor het tonen van podiumkunsten. De commissie waardeert in dit licht ook de vijfentwintig Guided Tours met verschillende thema’s die onontdekte plekken en podiumkunsten samenbrengen aan de hand van begeleide stadswandelingen.

MOMO Festival trekt in redelijke mate bezoekers en professionals van buiten de eigen regio. De aanvrager beschrijft dat zo’n vijftig procent van de bezoekers van buiten Rotterdam komt en zo’n vijf procent hiervan komt van buiten Nederland. De commissie onderschrijft daarnaast dat de voortrekkersrol op het gebied van muziekprogrammering ook een aanzuigende werking heeft op professionals uit het muziekveld die nieuwe artiesten en ontwikkelingen willen ontdekken.
Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
397.000,-
364.188,-
364.188,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

364.188,-

Toegekend per editie

364.188,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
130.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

130.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Over het IJAMSTERDAM

365.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

365.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Rewire **DEN HAAG

330.000,-
330.000,-
330.000,-

Aangevraagd per editie

330.000,-

Geadviseerd per editie

330.000,-

Toegekend per editie

330.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

The Big SingHAARLEM EN AMSTERDAM

49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Theater Na de DamAMSTERDAM EN ANDERE GEMEENTEN

115.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

115.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel West)per editie
5.300.000,-
3.378.688,-
2.417.676,-
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Festival Cement **'S-HERTOGENBOSCH

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Jazz in Duketown'S-HERTOGENBOSCH

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

JazzOUT Fest LimburgVENLO, ROERMOND, MAASTRICHT EN HEERLEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Limburg FestivalROERMOND EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

215.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Nederlandse Dansdagen *MAASTRICHT EN ANDERE STEDEN

349.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.

PopMonumentBERGEN OP ZOOM, BREDA EN ANDERE STEDEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

340.000,-
340.000,-
340.000,-

Aangevraagd per editie

340.000,-

Geadviseerd per editie

340.000,-

Toegekend per editie

340.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

schrit_tmacher Just Dance! **HEERLEN, KERKRADE EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel Zuid)per editie
3.261.000,-
2.203.000,-
2.203.000,-
Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Aruba, Curaçao en Sint Maarten
Voor het landsdeel Caribisch deel van het Koninkrijk zijn geen aanvragen voor een meerjarige festivalsubsidie 2025-2028 ontvangen.

downloadPositief advies, budget ontoereikend (.pdf)