Besluiten meerjarige subsidies 2025-2028

De meerjarige festivalsubsidie 2025 -2028 is bedoeld om festivalorganisaties te ondersteunen bij de presentatie en ontwikkeling van actuele en onderscheidende podiumkunst gespreid over Nederland, de aansluiting daarvan bij een breed publiek en is verdeeld in landsdelen. Lees per landsdeel de besluiten en de adviezen. In de ‘Toelichting op de besluiten’ is meer informatie te vinden over het subsidieproces, de werkwijze van de commissies en een overzicht van de uitkomsten. Heb je een vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

downloadToelichting: besluiten meerjarige festivalsubsidies 2025-2028 (.pdf)

MEERJARIGE FESTIVALSUBSIDIES 2025-2028

Utrecht en Flevoland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

2turvenhoog festivalALMERE EN HAARLEM

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Festival Via MusicaALMERE, LELYSTAD EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

KlaterklankenBUNNIK EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

September MeAMERSFOORT

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Theaterfestival de ParadeUTRECHT EN ANDERE STEDEN

65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

315.000,-
248.914,-
248.914,-

Aangevraagd per editie

315.000,-

Geadviseerd per editie

248.914,-

Toegekend per editie

248.914,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Totaal (landsdeel Midden)per editie
2.356.000,-
1.714.914,-
1.617.914,-
Groningen, Friesland en Drenthe
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

Aurora FestivalGRONINGEN EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
147.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

147.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

FestiValderAaSCHIPBORG EN OMSTREKEN

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

Jazz te GastZUIDHORN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

397.000,-
287.404,-
287.404,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

287.404,-

Toegekend per editie

287.404,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Totaal (landsdeel Noord)per editie
1.497.000,-
692.404,-
692.404,-
Overijssel en Gelderland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Piano BiënnaleARNHEM EN NIJMEGEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

StiftfestivalWEERSELO EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

124.000,-
49.000,-
14.000,-

Aangevraagd per editie

124.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

14.000,-

Totaal (landsdeel Oost)per editie
797.000,-
576.000,-
541.000,-
Noord-Holland en Zuid-Holland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

Afrovibes FestivalAMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

349.000,-
269.500,-
237.500,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

269.500,-

Toegekend per editie

237.500,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
109.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

109.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

BosfestAMSTELVEEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

CaDance *DEN HAAG

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
350.000,-
350.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

350.000,-

Geadviseerd per editie

350.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
247.000,-
97.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

97.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Flamenco Biënnale **AMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
126.988,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

126.988,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Holland Dance FestivalDEN HAAG EN ANDERE STEDEN

430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

JulidansAMSTERDAM

260.000,-
260.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

260.000,-

Geadviseerd per editie

260.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

247.000,-
247.000,-
247.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

247.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
397.000,-
364.188,-
364.188,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

364.188,-

Toegekend per editie

364.188,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
130.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

130.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Over het IJAMSTERDAM

365.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

365.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Rewire **DEN HAAG

330.000,-
330.000,-
330.000,-

Aangevraagd per editie

330.000,-

Geadviseerd per editie

330.000,-

Toegekend per editie

330.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

Artistieke positie
De commissie beoordeelt de artistieke positie van Strijkkwartet Biënnale Amsterdam als ruim voldoende.

Strijkkwartet Biënnale Amsterdam is een tweejaarlijks klassiekemuziekfestival met een focus op het presenteren van zowel internationaal gerenommeerde als jonge talentvolle strijkkwartetten. Het festival vindt in de periode 2025-2028 plaats in Muziekgebouw aan ’t IJ en BIMHUIS in Amsterdam. Strijkkwartet Biënnale Amsterdam ontvangt in de periode 2021-2024 een meerjarige festivalsubsidie van het Fonds Podiumkunsten.

De commissie vindt dat Strijkkwartet Biënnale Amsterdam op heldere wijze beschrijft waar het festival in artistieke zin voor staat. De aanvrager presenteert het genre als springlevend en actueel door zowel naar de historie van het genre te kijken, als ruimte te bieden aan actuele ontwikkelingen en nieuwe presentatievormen. De commissie vindt dat het festival zich hiermee onderscheidt van andere festivals in het klassieke genre. Zij vindt vertrouwenwekkend dat de programma’s speciaal voor de biënnale worden samengesteld, gecureerd of geproduceerd. Desondanks vindt zij de uitgangspunten voor de programmering enigszins algemeen verwoord. Zo kan zij uit het plan niet opmaken op basis van welke motivering de musici worden uitgedaagd om met de historie in gedachten toch met de traditie te breken. In enkele gevallen is een focus op een componist of oeuvre, maar de commissie mist richtinggevende thematiek of een andersoortige context waarbinnen de programmering wordt samengesteld.

De commissie ziet in de plannen voor 2026 en de schets voor 2028 concrete voorbeelden van concerten en activiteiten zoals panels en filmvertoningen. Zij waardeert het kwalitatief hoogstaande programma met topkwartetten als het Kronos Quartet en jonge talenten als Belinfante Quartet. De commissie vindt desondanks de vertaling van de artistieke visie in de programmering niet altijd helder. Zij waardeert de veelzijdige programmering, maar mist een toelichting op de manier waarop de programma’s de artistieke visie raken en hoe naar een samenhang wordt gezocht in het geheel. Zo mist de commissie een toelichting op hoe de compositieopdracht aan David Lang bijdraagt aan de ontwikkeling van het genre. Inzicht in de werkwijze van de programmeur en artistiek leider was hier voor de commissie eveneens verhelderend geweest. De commissie vindt de uitwerking van plannen voor de contextprogrammering ook enigszins summier voor het duiden van ontwikkelingen.

De commissie waardeert dat Strijkkwartet Biënnale Amsterdam kwartetten met muzikale wortels en invloeden uit verschillende werelddelen programmeert. De commissie vindt ook de beoogde samenwerking met Podium Mozaïek en Bijlmer Parktheater interessant, maar zij mist een concrete uitwerking van deze plannen. Daarnaast vindt de commissie eerdere projecten als TRUST en 50 for the Future spreken voor de verbreding in de programmering, maar zij kan uit het plan niet opmaken of voor de komende periode soortgelijke plannen zijn. Hoewel deze voorbeelden duidelijk maken dat de aanvrager aandacht heeft voor diversiteit en inclusie in de programmering, ontbreekt in het plan een eigen visie op het diverser en inclusiever maken van het podiumkunstenlandschap.

Over de duurzame artistieke samenwerkingen van Strijkkwartet Biënnale Amsterdam is de commissie positief. Zij constateert dat de aanvrager in het plan meerdere artistiek gedreven samenwerkingsverbanden toelicht met onder meer coproducenten zoals Flamenco Biënnale Amsterdam, het Internationaal Liedfestival Zeist, het Stiftfestival en Oorkaan. Verder vindt de commissie het platform MERITA interessant, waar Strijkkwartet Biënnale Amsterdam de aanjager van is. Een kanttekening zet de commissie bij het feit dat niet van alle partners duidelijk is toegelicht wat zij artistiek inbrengen binnen de samenwerking. Zo worden de coproducties zeer summier toegelicht en blijven de plannen om samen te werken met andere podia algemene voornemens die weinig concreet worden gemaakt.
Publieksfunctie
De commissie beoordeelt de publieksfunctie als ruim voldoende.

De commissie vindt dat Strijkkwartet Biënnale Amsterdam redelijk helder verwoordt welke doelgroepen zij bereikt. De aanvrager beschrijft vijf doelgroepen, waarvan ‘de liefhebber’ en ‘de culturele omnivoor’ het kernpubliek vormt waar het festival naar eigen zeggen het gemakkelijkst mee in contact komt. De commissie vindt het sterk dat de aanvrager inzichtelijk maakt hoe het publiek is opgebouwd. De ambities op het gebied van publieksbereik vindt de commissie eveneens helder. Zo wil de aanvrager werken aan het vergroten van de naamsbekendheid en het verbreden en verjongen van het publiek. De doelgroepen die in dit kader interessant zijn worden beschreven als ‘de internationale bezoeker’, ‘de nieuwkomer’ en ‘de jonge cultuurminnaar’. De commissie vindt de toelichting op deze doelgroepen echter summier. Zij mist een meer diepgaande beschrijving van waar deze potentiële bezoekers vandaan komen, wat hen kenmerkt en drijft.

Volgens de commissie sluiten de gerealiseerde en beoogde programmering goed aan bij de kerndoelgroepen van het festival. Zij verwacht dat de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam het bestaande publiek met de programmering zal kunnen vasthouden. De commissie ziet eveneens potentie in het bereiken van een jongere doelgroep met het programmeren van een aantal jonge en veelbelovende kwartetten. Zij constateert echter dat de aanvrager de nieuw te bereiken doelgroepen globaal beschrijft en karakteriseert. Hierdoor kan de commissie niet bepalen of deze programmering hen daadwerkelijk zal aanspreken. Al met al vindt de commissie dat de aanvrager weinig reflecteert op welke programma’s aansluiten bij de verschillende doelgroepen.

De commissie waardeert de ambitie van de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam om het publiek te verbreden met het aantrekken van ‘de nieuwkomer’ en ‘de jonge cultuurminnaar’. Voor het bereiken van de nieuwkomer in Amsterdam ziet de commissie enkele partners toegelicht in het plan zoals Taal & Coast, Samenspraak Oost en het UAF. De commissie is verder positief over de ambities voor het bevorderen van de fysieke toegankelijkheid en waardeert de aandacht voor het vergroten van de financiële toegankelijkheid voor bijvoorbeeld studenten. Een kanttekening zet de commissie bij de beperkte toelichting op de keuze voor Muziekgebouw aan 't IJ en BIMHUIS als festivalhart. Deze locatie kan een drempel opwerpen en daarmee in negatieve zin invloed hebben op de toegankelijkheid voor mensen die hun weg naar een klassiekemuziekfestival niet vanzelfsprekend vinden. De commissie had hier, met het oog op de breed getypeerde doelgroepen, een reflectie op willen lezen.

De commissie vindt de beschreven strategie voor de publiekswerving in beginsel helder en logisch. Zij vindt de in ‘waves’ gestructureerde campagne duidelijk en strategisch ingestoken. De genoemde communicatiemiddelen in de vorm van partnerships, barters en outdoor campagnes zijn in de ogen van de commissie passend en zij ziet in dit geval enige koppeling met het publiek. Zo is zij positief over partnerschappen met onder meer Dille & Kamille en NPO Klassiek. De commissie vindt het marketingcommunicatieplan desondanks vrij globaal en zij mist in het algemeen een duidelijke koppeling tussen de middelen en voor welke doelgroepen die het meest effectief zijn. Het bereiken van het bestaande publiek, vindt de commissie op basis van de publiekswerving haalbaar, maar een significante verbreding van het publiek vindt zij niet zonder meer aannemelijk.
Inbedding
De commissie beoordeelt de inbedding als ruim voldoende.

De commissie constateert dat de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam zich redelijk heeft geworteld in de Amsterdamse lokale culturele infrastructuur. De commissie stelt vast dat de culturele inbedding vooral te danken is aan de samenwerking met Muziekgebouw aan ’t IJ dat niet alleen als locatiepartner optreedt, maar ook ondersteuning biedt op gebied van marketing, communicatie en educatie. De commissie heeft verder beperkt zicht op de samenwerking die het festival aangaat met andere podia en festivals in de omgeving. Wel is de commissie positief over samenwerkingsverbanden in het culturele veld van Amsterdam zoals de Nederlandse Strijkkwartet Academie, Stichting Combined Creatives en ensembles als het Dudok Quartet.

De commissie is gematigd positief over de inbedding op educatief gebied. Waardering heeft zij voor de samenwerking die de aanvrager beschrijft met Oorkaan en de educatieafdeling van het BIMHUIS. Zo is de commissie positief over de 8+ voorstelling schräg/strich met het Animato Kwartet die wordt opgenomen in het aanbod van de Alliantie Muziekeducatie Amsterdam voor Amsterdamse scholen. De commissie vindt daarnaast de in het plan genoemde masterclasses kansrijk, maar zij mist een verdere uitwerking en beschrijving van de onderwijspartners die hier mogelijk bij betrokken zijn.

De commissie vindt de mate waarin de maatschappelijke samenwerking beschreven is summier. Zij constateert dat het festival samenwerkt met het Leerorkest in het kader van de focus op nieuwkomers in Amsterdam als publieksgroep, en Stichting Vier het Leven voor het betrekken van ouderen bij het festival. In de aanvraag vindt de commissie geen verdere samenwerkingen die bijdragen aan de maatschappelijke inbedding van Strijkkwartet Biënnale Amsterdam in de eigen omgeving.

De commissie is positief over de significante bijdrage aan het festival van de Gemeente Amsterdam die volgens haar bijdraagt aan de financiële inbedding. Zij vindt eveneens positief dat de aanvrager stelt het merendeel van het festival te hebben gefinancierd met particuliere giften, sponsoring en enkele lokaal gevestigde particuliere fondsen. Vanwege de beperkte toelichting op de herkomst van de bijdragen van particulieren, vrienden en sponsors, kan de commissie niet vaststellen in hoeverre deze bijdragen aan de financiële inbedding in de eigen omgeving.
Organisatiebijdrage
De commissie draagt de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam niet voor om in aanmerking te komen voor een organisatiebijdrage.

Zij stelt vast dat het festival een rol in het veld van talentontwikkeling speelt, met onder meer de SQBA Residency en de aansluiting bij het MERITA-platform. Daarnaast is binnen de eigen programmering ruimte voor nieuw talent en creëert het festival via coproducties met partnerorganisaties enkele nieuwe werken. Strijkkwartet Biënnale Amsterdam levert om die reden volgens de commissie in redelijke mate een bijdrage aan talentontwikkeling en de ontwikkeling van aanbod in het genre.

De commissie constateert dat de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam de gedragscodes toepast zoals verwacht kan worden van een organisatie van deze aard en omvang. Zij vindt de organisatie hierin niet onderscheidend of een voorbeeld voor andere festivals.

Het festival presenteert haar programma in Muziekgebouw ’t IJ en BIMHUIS, geijkte locaties voor klassieke muziek. Dit is volgens de commissie een logische keuze, maar niet een manier van presenteren die onderscheidend is.

De commissie vindt aannemelijk dat het publiek van Strijkkwartet Biënnale Amsterdam uit andere delen van Nederland komt. Tegelijkertijd stelt zij vast dat slechts een bescheiden deel van het publiek bestaat uit internationale bezoekers en/of professionals. De commissie vindt dat de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam daarmee in beperkte mate publiek trekt van buiten de eigen omgeving.
199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

The Big SingHAARLEM EN AMSTERDAM

49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Theater Na de DamAMSTERDAM EN ANDERE GEMEENTEN

115.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

115.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel West)per editie
5.300.000,-
3.378.688,-
2.417.676,-
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Festival Cement **'S-HERTOGENBOSCH

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Jazz in Duketown'S-HERTOGENBOSCH

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

JazzOUT Fest LimburgVENLO, ROERMOND, MAASTRICHT EN HEERLEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Limburg FestivalROERMOND EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

215.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Nederlandse Dansdagen *MAASTRICHT EN ANDERE STEDEN

349.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.

PopMonumentBERGEN OP ZOOM, BREDA EN ANDERE STEDEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

340.000,-
340.000,-
340.000,-

Aangevraagd per editie

340.000,-

Geadviseerd per editie

340.000,-

Toegekend per editie

340.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

schrit_tmacher Just Dance! **HEERLEN, KERKRADE EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel Zuid)per editie
3.261.000,-
2.203.000,-
2.203.000,-
Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Aruba, Curaçao en Sint Maarten
Voor het landsdeel Caribisch deel van het Koninkrijk zijn geen aanvragen voor een meerjarige festivalsubsidie 2025-2028 ontvangen.

downloadPositief advies, budget ontoereikend (.pdf)