Besluiten en FAQ meerjarige subsidies 2025-2028

De meerjarige festivalsubsidie 2025 -2028 is bedoeld om festivalorganisaties te ondersteunen bij de presentatie en ontwikkeling van actuele en onderscheidende podiumkunst gespreid over Nederland, de aansluiting daarvan bij een breed publiek en is verdeeld in landsdelen. Lees per landsdeel de besluiten en de adviezen. In de ‘Toelichting op de besluiten’ is meer informatie te vinden over het subsidieproces, de werkwijze van de commissies en een overzicht van de uitkomsten. Heb je een vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen over de meerjarige subsidies 2025-2028.

downloadToelichting: besluiten meerjarige festivalsubsidies 2025-2028 (.pdf)

MEERJARIGE FESTIVALSUBSIDIES 2025-2028

Utrecht en Flevoland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

2turvenhoog festivalALMERE EN HAARLEM

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Festival Via MusicaALMERE, LELYSTAD EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

KlaterklankenBUNNIK EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

September MeAMERSFOORT

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Theaterfestival de ParadeUTRECHT EN ANDERE STEDEN

65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

Artistieke positie
De commissie beoordeelt de artistieke positie van Theaterfestival De Parade als ruim voldoende.

Theaterfestival De Parade is een meerdaags festival dat jaarlijks plaatsvindt in parken in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en Utrecht. Het festival presenteert theater-, muziektheater-, dans-, mime- en muziekaanbod in tenten. De Parade ontvangt in de periode 2021-2024 geen meerjarige festivalsubsidie van het Fonds Podiumkunsten.

De commissie is in algemene zin positief over de beschreven overkoepelende artistieke visie en doelstellingen. De Parade beschrijft de missie om mensen samen te brengen door het presenteren van aanbod van een grote diversiteit aan makers en karakters. Met het programmeren van theater-, muziektheater-, dans-, mime- en muziekvoorstellingen voor jong en oud wil het festival het vreemde normaal maken en de norm vreemder. De commissie constateert dat de aangevraagde bijdrage specifiek voor de programmering van de toekomstige edities in Utrecht geldt. Zij vindt dat de brede artistieke visie weinig concrete uitgangspunten biedt voor de programmering van de Utrechtse edities. Het programmeringskader is volgens haar vooral ingegeven door praktische kenmerken als vorm en lengte van het aanbod. Dit geeft volgens haar in beperkte mate inhoudelijke handvatten voor het maken van programmakeuzes. Het festival geeft te kennen dat het zich nadrukkelijk richt op Utrechtse makers, gezelschappen en partners, en op hun relatie tot het Utrechtse en landelijke publiek. De commissie vindt dat in beginsel positief, maar mist specifieke voorbeelden van artistieke samenwerking met nieuwe regionale makers en gezelschappen die De Parade de komende jaren aan zich wil binden. Zij is van mening dat de aanvraag, met de inzet op het kunnen betalen van uitkoopsommen van jonge makers, vooral praktisch en niet zozeer artistiek gemotiveerd is.

De commissie is kritisch over de wijze waarop De Parade de artistieke visie vertaalt naar activiteiten. Zij constateert dat De Parade in eerdere edities sterke namen wist te programmeren, maar zij vindt dat uit de aanvraag niet helder naar voren komt hoe het festival dat de komende periode wil realiseren. Zij mist een toelichting op de wijze waarop het festival komt tot passende en onderscheidende programmakeuzes voor de Utrechtse edities. De commissie vindt dat het festival met het beschreven open call-proces weliswaar een rol kan spelen voor nieuwe makers, maar daarmee ook tamelijk willekeurig leunt op het aanbod dat zich aandient, zonder dat het zelf criteria formuleert. De aanvrager geeft te kennen dat wordt gelet op de mix van het aanbod, de kwaliteit van het plan en het makerschap, en hoe makers bijvoorbeeld omgaan met de tijdsgeest. Deze selectiecriteria zijn volgens de commissie tamelijk globaal en bieden te weinig houvast om op voorhand een artistieke lijn te bepalen of om te spreken van een eenduidige artistieke positie.

Positiever is de commissie over de manier waarop De Parade zich verhoudt tot zijn positie en rol met betrekking tot diversiteit en inclusie in het Nederlandse podiumkunstenlandschap. Hoewel concrete programmaonderdelen grotendeels onbenoemd blijven, blijkt volgens de commissie uit het plan een zekere aandacht voor diversiteit in culturele achtergrond, kleur, gender, leeftijd, economische positie en beperking. Langer durende samenwerkingsverbanden en coproducties met Gavin-Viano en Nina-Elisa Euson met Yeliz Dogan zijn hiervan op landelijk niveau sprekende voorbeelden. De commissie vindt het bovendien positief dat het festival in de programmeringsmix in algemene zin diversiteit in carrières en leeftijd stimuleert, en oog heeft voor gemarginaliseerde groepen. Kritischer is de commissie over het feit dat niet blijkt hoe het festival zich specifiek in Utrecht en omgeving bijdraagt aan het vergroten van de verscheidenheid van aanbod.
Publieksfunctie
De commissie beoordeelt de publieksfunctie als ruim voldoende.

Zij is gematigd positief over de kennis van De Parade van het publiek en de visie op de publieksontwikkeling in de komende periode. Volgens haar blijkt dat De Parade het bereikte publiek op basis van eigen observaties op landelijk niveau redelijk kent, en zij vindt het positief dat het festival enig inzicht geeft in de ontwikkelingen in de publiekssamenstelling in de afgelopen vijf jaar. De commissie constateert dat De Parade met de aandacht voor diversiteit in culturele achtergrond, kleur, gender, leeftijd, economische positie en beperking meebeweegt met de groeiende aandacht voor diversiteit en toegankelijkheid in de culturele sector en daarbuiten. Zij vindt het positief dat het festival daaraan ook de doelstelling verbindt dit de komende jaren voort te zetten. De Parade beschrijft zes doelgroepen, die volgens de commissie enigszins breed zijn, maar passend. Wel plaatst zij een kanttekening bij de ambities voor de Utrechtse publieksontwikkeling voor de komende periode. De wens om op alle vlakken het publiek te verbreden, roept bij de commissie de vraag op of specifieke informatie over het huidige publiek efficiënt wordt ingezet voor ambities op het gebied van toekomstig publieksbereik. Zij vindt het wat dat betreft een gemis dat De Parade geen uitvoeriger publieksonderzoek heeft gedaan om de eigen observaties te staven. Al met al vindt zij de ambitie om binnen de Utrechtse edities al de publieksgroepen te verbreden niet geheel realistisch.

De commissie is gematigd positief over de wijze waarop de publieksvisie en de artistieke positie op elkaar aansluiten. Volgens haar is een brede programmering voor een brede doelgroep op een festival voor een groot publiek in beginsel logisch. Het ligt volgens haar in de lijn der verwachting dat de bestaande publieksgroepen ook in de komende edities in algemene zin aansluiting zullen vinden bij de keuzes voor de programmering. De commissie plaatst echter een kanttekening bij de beperkte toelichting op welke specifieke inhoudelijke keuzes er worden gemaakt met betrekking tot het Utrechtse publiek. Wat dat betreft wordt volgens haar te weinig specifiek toegelicht wat de samenstelling is van het Utrechtse publiek en welke kansen het festival ziet op het gebied van toegankelijkheid. De commissie merkt op dat het festival voor het bereiken van bijvoorbeeld bi-culturele bezoekers samenwerkt met NPO FunX en Omroep Zwart, maar die samenwerking is nog niet concreet toelicht. Tot slot valt het de commissie op dat De Parade zich in het kader van zijn publieksfunctie in beperkte mate verhoudt tot andere presentatieplekken in de directe omgeving. Het festival noemt weliswaar partners als Theater Kikker en Stadsschouwburg Utrecht, maar licht in te beperkte mate toe hoe het de krachten bundelt ten behoeve van het publieksbereik.

Tot slot is de commissie gematigd positief over de wijze waarop De Parade de potentie op het gebied van de publieksfunctie vertaalt naar een strategie voor de publieksbenadering. Zij is positief over het feit dat De Parade landelijk doorgaans grote publieksaantallen weet te bereiken. De Parade licht bondig toe hoe het beoogde algemene publiek wordt benaderd en betrekt hierin ook passende (media)partners. Het eigen online bereik is fors en de eerder gerealiseerde persbenadering is volgens de commissie overtuigend. Op het gebied van de publieksbenadering mist zij echter ook een duidelijke lokale focus. Uit het plan blijkt haar in te beperkte mate wat de concrete kwalitatieve doelstellingen zijn voor de Utrechtse edities om te kunnen vaststellen of het festival daarvoor op effectieve wijze mensen en middelen inzet.
Inbedding
De commissie beoordeelt de inbedding als voldoende.

De commissie ziet in het plan terug dat De Parade een aantal samenwerkingsverbanden heeft in de Utrechtse culturele infrastructuur. Het festival noemt partners als Theater Kikker, Stadsschouwburg Utrecht en Theater Utrecht. Ook heeft het festival de intentie om herhaaldelijk een podium te bieden aan gezelschappen uit de regio zoals DOX, 155 en De Dansers. Ook is De Parade onderdeel van het Utrechts Festival Overleg. De commissie vindt dat uit het plan in te beperkte mate blijkt in hoeverre dit structurele of substantiële samenwerkingen zijn die daadwerkelijk bijdragen aan de inbedding van het festival in Utrecht.

De commissie mist in het plan een strategie voor samenwerkingsverbanden op het gebied van educatie. Er wordt in het plan wel gesproken over het containerproject met studenten van de HKU, maar de toelichting hierop is volgens de commissie summier. Het plan gaat bovendien nauwelijks in op de betekenis van dat samenwerkingsverband voor de omgeving en het festival.

De mate waarin De Parade samenwerkt met maatschappelijke partners is volgens de commissie zeer beperkt. Zij constateert dat in het plan geen samenwerkingsverbanden met lokale maatschappelijke organisaties, amateurverenigingen en vrijwilligers(organisaties) zijn toegelicht.

De commissie constateert dat De Parade niet structureel wordt ondersteund door de gemeente Utrecht en de provincie Utrecht. Zij vindt het positief dat De Parade kan rekenen op samenwerkingen met de Nederlandse Spoorwegen, ProRail en met Creative Valley. Niettemin is de commissie van mening dat dit hoofdzakelijk promotionele partnerschappen zijn die niet zozeer een financiële bijdrage leveren aan de inbedding van de Utrechtse editie. De commissie is tot slot kritisch over het feit dat de aanvrager nauwelijks beleid beschrijft rondom het verder werven van lokale sponsoren.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

315.000,-
248.914,-
248.914,-

Aangevraagd per editie

315.000,-

Geadviseerd per editie

248.914,-

Toegekend per editie

248.914,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Totaal (landsdeel Midden)per editie
2.356.000,-
1.714.914,-
1.617.914,-
Groningen, Friesland en Drenthe
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

Aurora FestivalGRONINGEN EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
147.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

147.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

FestiValderAaSCHIPBORG EN OMSTREKEN

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

Jazz te GastZUIDHORN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

397.000,-
287.404,-
287.404,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

287.404,-

Toegekend per editie

287.404,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Totaal (landsdeel Noord)per editie
1.497.000,-
692.404,-
692.404,-
Overijssel en Gelderland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Piano BiënnaleARNHEM EN NIJMEGEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

StiftfestivalWEERSELO EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

124.000,-
49.000,-
14.000,-

Aangevraagd per editie

124.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

14.000,-

Totaal (landsdeel Oost)per editie
797.000,-
576.000,-
541.000,-
Noord-Holland en Zuid-Holland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

Afrovibes FestivalAMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

349.000,-
269.500,-
237.500,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

269.500,-

Toegekend per editie

237.500,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
109.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

109.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

BosfestAMSTELVEEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

CaDance *DEN HAAG

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
350.000,-
350.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

350.000,-

Geadviseerd per editie

350.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

247.000,-
247.000,-
97.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

97.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Aanvrager heeft de aanvraag voor de startdatum van de nieuwe beleidsperiode 2025-2028 ingetrokken. Het toegekende subsidiebedrag is toegekend aan de volgende festivals in de rangorde.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Flamenco Biënnale **AMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
126.988,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

126.988,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Holland Dance FestivalDEN HAAG EN ANDERE STEDEN

430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

JulidansAMSTERDAM

260.000,-
260.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

260.000,-

Geadviseerd per editie

260.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

247.000,-
247.000,-
247.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

247.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
397.000,-
364.188,-
364.188,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

364.188,-

Toegekend per editie

364.188,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
130.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

130.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Over het IJAMSTERDAM

365.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

365.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Rewire **DEN HAAG

330.000,-
330.000,-
330.000,-

Aangevraagd per editie

330.000,-

Geadviseerd per editie

330.000,-

Toegekend per editie

330.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

The Big SingHAARLEM EN AMSTERDAM

49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Theater Na de DamAMSTERDAM EN ANDERE GEMEENTEN

115.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

115.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel West)per editie
5.300.000,-
3.378.688,-
2.465.676,-
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Festival Cement **'S-HERTOGENBOSCH

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Jazz in Duketown'S-HERTOGENBOSCH

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

JazzOUT Fest LimburgVENLO, ROERMOND, MAASTRICHT EN HEERLEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Limburg FestivalROERMOND EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

215.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Nederlandse Dansdagen *MAASTRICHT EN ANDERE STEDEN

349.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.

PopMonumentBERGEN OP ZOOM, BREDA EN ANDERE STEDEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

340.000,-
340.000,-
340.000,-

Aangevraagd per editie

340.000,-

Geadviseerd per editie

340.000,-

Toegekend per editie

340.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

schrit_tmacher Just Dance! **HEERLEN, KERKRADE EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel Zuid)per editie
3.261.000,-
2.203.000,-
2.203.000,-
Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Aruba, Curaçao en Sint Maarten
Voor het landsdeel Caribisch deel van het Koninkrijk zijn geen aanvragen voor een meerjarige festivalsubsidie 2025-2028 ontvangen.

downloadPositief advies, budget ontoereikend (.pdf)