Besluiten meerjarige subsidies 2025-2028

De meerjarige festivalsubsidie 2025 -2028 is bedoeld om festivalorganisaties te ondersteunen bij de presentatie en ontwikkeling van actuele en onderscheidende podiumkunst gespreid over Nederland, de aansluiting daarvan bij een breed publiek en is verdeeld in landsdelen. Lees per landsdeel de besluiten en de adviezen. In de ‘Toelichting op de besluiten’ is meer informatie te vinden over het subsidieproces, de werkwijze van de commissies en een overzicht van de uitkomsten. Heb je een vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

downloadToelichting: besluiten meerjarige festivalsubsidies 2025-2028 (.pdf)

MEERJARIGE FESTIVALSUBSIDIES 2025-2028

Utrecht en Flevoland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

2turvenhoog festivalALMERE EN HAARLEM

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Festival Via MusicaALMERE, LELYSTAD EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

KlaterklankenBUNNIK EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

September MeAMERSFOORT

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

397.000,-
397.000,-
397.000,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

397.000,-

Toegekend per editie

397.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Theaterfestival de ParadeUTRECHT EN ANDERE STEDEN

65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

315.000,-
248.914,-
248.914,-

Aangevraagd per editie

315.000,-

Geadviseerd per editie

248.914,-

Toegekend per editie

248.914,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Totaal (landsdeel Midden)per editie
2.356.000,-
1.714.914,-
1.617.914,-
Groningen, Friesland en Drenthe
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

Aurora FestivalGRONINGEN EN ANDERE GEMEENTEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
147.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

147.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

FestiValderAaSCHIPBORG EN OMSTREKEN

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

Jazz te GastZUIDHORN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

397.000,-
287.404,-
287.404,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

287.404,-

Toegekend per editie

287.404,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Totaal (landsdeel Noord)per editie
1.497.000,-
692.404,-
692.404,-
Overijssel en Gelderland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Piano BiënnaleARNHEM EN NIJMEGEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

StiftfestivalWEERSELO EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

124.000,-
49.000,-
14.000,-

Aangevraagd per editie

124.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

14.000,-

Totaal (landsdeel Oost)per editie
797.000,-
576.000,-
541.000,-
Noord-Holland en Zuid-Holland
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie

Afrovibes FestivalAMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

49.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

349.000,-
269.500,-
237.500,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

269.500,-

Toegekend per editie

237.500,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
109.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

109.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

BosfestAMSTELVEEN

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

CaDance *DEN HAAG

65.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.
350.000,-
350.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

350.000,-

Geadviseerd per editie

350.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
32.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
247.000,-
97.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

97.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

65.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Flamenco Biënnale **AMSTERDAM EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
126.988,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

126.988,-

Artistieke positie
De commissie beoordeelt de artistieke positie van de Flamenco Biënnale als zeer goed.

Flamenco Biënnale Nederland (hierna: Flamenco Biënnale) is een tweejaarlijks multidisciplinair podiumkunstenfestival dat flamenco als vertrekpunt neemt. Het festival vindt in de periode 2025-2028 gedurende meerdere weken plaats in twaalf steden, waaronder Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Den Haag. De Flamenco Biënnale ontvangt in de periode 2021-2024 een meerjarige festivalsubsidie, inclusief organisatiebijdrage, van het Fonds Podiumkunsten.

De commissie vindt dat de Flamenco Biënnale een verrassende en veelzijdige missie formuleert, waaruit blijkt dat het festival flamenco als hedendaagse kunstvorm en als vitale volkskunst van betekenis wil laten zijn voor een zo groot en divers mogelijk publiek. Daarbij worden volgens de commissie drie passende accenten gelegd: de kracht van flamenco als historische samenkomst van culturen, de verbindende kracht van flamenco als interactieve kunstvorm en innovatie van het genre met respect voor traditie. Zij ziet dit goed vertaald in vier artistieke pijlers die aansluiten op de visie. De commissie krijgt op basis van het plan duidelijk inzicht in de ontwikkelingen binnen de flamenco, en de positie die het festival inneemt in het Nederlandse veld en ten opzichte van bakermat Spanje.

Op basis van het plan krijgt de commissie een helder beeld van de beoogde programmering. Zij constateert dat drie thema’s leidend zijn voor het programma van de Flamenco Biënnale: ‘Innovatie vanuit traditie’, ‘Verleiding van de smeltkroes’ en ‘Kracht van flamenco’. Ieder thema wordt ingevuld met concrete programmering, die bestaat uit een breed scala aan artiesten en partners. Hieruit blijkt dat vakkundig wordt gekozen uit het beschikbare aanbod en dat actief nieuwe combinaties worden gemaakt. De commissie vindt het daarbij aansprekend dat aan ervaren artiesten als Rocío Molina, Andrés Marín en Israel Galván wordt gevraagd te co-cureren, om jong talent te scouten. Daarmee wordt op een passende manier invulling gegeven aan de ambitie om te innoveren en krijgen artiesten tegelijkertijd de kans om binnen het festival door te groeien.

De commissie stelt vast dat de Flamenco Biënnale diversiteit en inclusie op natuurlijke wijze in haar visie verweeft, vanuit de constatering dat flamenco is voorgekomen uit een samenkomst van culturen, en kracht vindt in muzikale participatie. Dit vertaalt zich volgens de commissie zeer concreet in het programma. Bijvoorbeeld in performances waarin flamenco in relatie tot andere culturen wordt onderzocht, zoals met ‘Blackness in Flamenco’. En in de samenwerking met KalpanArts, waarin de flamenco en Indiase klassieke dans samenkomen. Maar ook binnen een co-creatie met ICK, waarmee een duet voor het oudere danslichaam wordt beoogd, en ‘Flamenco All-Inclusive’ in samenwerking met onder andere Werkplaats Tiuri en Orchestre Partout.

Deze samenwerkingsverbanden zijn volgens de commissie bovendien tekenend voor de wijze waarop de Flamenco Biënnale zich vanuit de eigen expertise verbindt aan een zeer breed scala aan samenwerkingspartners. Met name binnen het thema ‘Verleidingen van de Smeltkroes’ worden volgens de commissie interessante dwarsverbanden gelegd, met coproductiepartners als de Cello Biënnale Amsterdam, November Music, Musica Sacra en het Nederlands Blazers Ensemble. Deze samenwerkingsverbanden dragen volgens de commissie op overtuigende wijze bij aan de artistieke positie van het festival.
Publieksfunctie
De commissie beoordeelt de publieksfunctie als ruim voldoende.

De commissie constateert dat de Flamenco Biënnale een vrij helder beeld heeft van het huidige publiek, dat wordt onderbouwd met publieksonderzoek en kaartverkoopgegevens. Dit publiek bestaat vooral uit liefhebbers van flamenco, ofwel aficionados, en liefhebbers van cultuur in het algemeen. Het merendeel van de bezoekers is vrouw, ouder dan veertig jaar en hoogopgeleid. Volgens het festival heeft dit publiek zich in de afgelopen jaren ontwikkeld van voornamelijk aficionados uit de Randstad, naar een jonger, diverser en (inter)nationaal publiek. De commissie stelt vast dat de zeven doelgroepen die het festival in de toekomst prioriteit geeft hierop aansluiten, en vindt dat ze op redelijk passende wijze gekoppeld zijn aan concrete onderdelen van het programma. Wel mist zij een reflectie op het onderscheid tussen het publiek in thuisstad Amsterdam en het publiek in andere steden.

De publieksvisie van de Flamenco Biënnale is volgens de commissie in lijn met de artistieke visie: het introduceren van innovatieve flamenco aan een nieuw en breed publiek. Zij constateert dat het festival met de focus op flamenco een vrij unieke positie bekleedt en verwacht dat het programma het bestaande publiek van liefhebbers opnieuw zal aanspreken. Het grote bereik van de afgelopen jaren biedt hierin vertrouwen. De commissie is in beperkte mate overtuigd van de aansluiting die wordt gemaakt tussen het programma en het nieuwere publiek. In positieve zin valt haar het educatietraject met vier jeugdgezelschappen op, waarmee een jonger publiek kan worden bereikt. Ook de projecten binnen ‘Flamenco all-inclusive’ bieden volgens de commissie goede aanknopingspunten. Zij vindt het echter een gemis dat bezoekers met een migratieachtergrond of bezoekers met een beperking niet naar het reguliere programma worden geleid, behalve wanneer dit thematisch aansluit.

De commissie stelt vast dat de organisatie met de aanstelling van een junior curator en contextprogrammeur wil verbreden naar een jonger en diverser publiek. Deze medewerkers moeten een brug gaan slaan tussen het festival en gemeenschappen in Amsterdamse wijken als West, Nieuw-West, Noord en Zuidoost. Hoewel de commissie de intentie van deze strategie positief vindt, vindt zij de werkwijze te beperkt uitgewerkt om perspectief te bieden op een breder publiek. Ook in deze context mist zij hier een reflectie op het bereiken van een jonger en diverser publiek in andere steden dan Amsterdam.

Met betrekking tot de publieksbenadering constateert de commissie dat de Flamenco Biënnale enkele aanpassingen maakt die aansluiten op de wens om een jonger en diverser publiek te bereiken. Zo verlegt het festival de focus van papier naar digitaal, en wil men gaan werken met ambassadeurs en influencers voor specifieke doelgroepen. De commissie vindt de uitwerking echter nog niet concreet genoeg om vertrouwen te hebben in het nieuwe bereik. Zij heeft wel vertrouwen in het bereik van het bestaande, trouwe publiek, dat aangesproken wordt met bewezen middelen als nieuwsbrieven en direct mailings. Zij vindt het bovendien positief dat het festival als gevolg van ontwikkelingen in de covid-periode inzet op een hybride platform, waarmee de festivalervaring voor deze doelgroep verdieping krijgt.
Inbedding
De commissie beoordeelt de inbedding als goed.

De commissie constateert dat de Flamenco Biënnale stevig geworteld is in de culturele infrastructuur van Amsterdam. Zo wordt structureel samengewerkt met culturele locatiepartners zoals Muziekgebouw aan ’t IJ en BIMHUIS, Theater Bellevue, de Meervaart en Podium Mozaïek. Podium Mozaïek en BIMHUIS zijn daarnaast partners in projecten voor specifieke doelgroepen. Ook wordt ten behoeve van (co)producties samengewerkt met Amsterdamse partners als het Nederlands Blazers Ensemble, Strijkkwartet Biënnale Amsterdam, Cello Biënnale Amsterdam en ICK Amsterdam.

De Flamenco Biënnale refereert in het plan in beperkte mate aan samenwerkingen met het primair of voortgezet onderwijs. De commissie leest dat het festival voornemens is met Amsterdamse gezelschappen als Oorkaan en Simone de Jong Company een educatieproject op te zetten en dat wordt samengewerkt met Flamencoschool Amsterdam ten behoeve van kinderactiviteiten. Ook constateert de commissie dat binnen het kunstvakonderwijs wordt samengewerkt met het Conservatorium van Amsterdam. De commissie krijgt echter weinig zicht op de inhoud en omvang van deze activiteiten en concludeert daarom dat ze in beperkte mate bijdragen aan de inbedding op educatief vlak.

De commissie is te spreken over de verscheidene samenwerkingsverbanden die de Flamenco Biënnale aangaat op maatschappelijk vlak. Deze krijgen vooral uitwerking binnen het programmaonderdeel ‘Flamenco all-inclusive’ en de contextprogrammering. Zo wordt om nieuwe doelgroepen bij het festival te betrekken onder andere samengewerkt met Orchestre Partout, Muziek in Huis, Senior & Student, Theater LeBelle en Stichting De Vrolijkheid. De commissie constateert dat deze samenwerkingsverbanden structureel van aard zijn.

De commissie is tot slot positief over de structurele en substantiële bijdrage van de gemeente Amsterdam. Ook constateert ze dat de Flamenco Biënnale inkomsten verwacht uit sponsoring, particuliere bijdragen en private fondsen. De commissie kan echter niet vaststellen in hoeverre deze van betekenis zijn voor de financiële inbedding in de eigen omgeving.
Organisatiebijdrage
De commissie draagt de Flamenco Biënnale voor om in aanmerking te komen voor een organisatiebijdrage.

De commissie is van mening dat de Flamenco Biënnale in aanzienlijke mate bijdraagt aan de ontwikkeling van de discipline flamenco, door het bieden van een podium aan makers en artiesten die zowel de traditie als nieuwe ontwikkelingen binnen de flamenco vertegenwoordigen. Door middel van coproducties genereert het festival vernieuwend aanbod binnen het genre. De commissie is daarbij in het bijzonder te spreken over de wijze waarop de organisatie makers bij elkaar brengt uit disciplines die niet vanzelfsprekend bij elkaar komen.

De commissie constateert dat de Flamenco Biënnale de gedragscodes van de culturele sector toepast en dat het festival met betrekking tot deze codes passende stappen zet. De commissie vindt dat het festival met name ten aanzien van de Code Diversiteit & Inclusie een overtuigende visie formuleert. Dit komt zowel in het festivalprogramma als binnen het participatie- en educatieprogramma tot uiting in programma’s als ‘Blackness in Flamenco’ en ‘Flamenco All-Inclusive’. Binnen de context van de discipline flamenco vindt zij dit in beperkte mate voorbeeldstellend.

De commissie stelt vast dat het aanbod van de Flamenco Biënnale hoofdzakelijk wordt gepresenteerd in reguliere theater- en concertzalen op een manier die gebruikelijk is voor podiumkunstenfestivals. Zij vindt de Flamenco Biënnale daarom niet bijzonder onderscheidend in de manier van presenteren.

De Flamenco Biënnale is volgens de commissie een relevante ontmoetingsplaats voor internationale professionals op het gebied van flamenco. Zij constateert dat de organisatie in het plan niet concreet maakt hoeveel internationale bezoekers worden bereikt. Op basis van de positie van het festival binnen het genre en het uitgebreide workshop- en masterclassprogramma, vindt de commissie evenwel dat het festival in redelijke mate van betekenis is voor publiek buiten de eigen omgeving.
Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
65.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

65.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Holland Dance FestivalDEN HAAG EN ANDERE STEDEN

430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

JulidansAMSTERDAM

260.000,-
260.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

260.000,-

Geadviseerd per editie

260.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

247.000,-
247.000,-
247.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

247.000,-

Toegekend per editie

247.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
430.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
397.000,-
364.188,-
364.188,-

Aangevraagd per editie

397.000,-

Geadviseerd per editie

364.188,-

Toegekend per editie

364.188,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
130.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

130.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Over het IJAMSTERDAM

365.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

365.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Rewire **DEN HAAG

330.000,-
330.000,-
330.000,-

Aangevraagd per editie

330.000,-

Geadviseerd per editie

330.000,-

Toegekend per editie

330.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

215.000,-
65.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

0,-

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

The Big SingHAARLEM EN AMSTERDAM

49.000,-
49.000,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

0,-

Theater Na de DamAMSTERDAM EN ANDERE GEMEENTEN

115.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

115.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel West)per editie
5.300.000,-
3.378.688,-
2.417.676,-
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg
De getoonde bedragen betreffen het totale subsidiebedrag bestaande uit de programmeringsbijdrage en/of organisatiebijdrage.
Festival festivallocatie
Aangevraagd per editie
Geadviseerd per editie
Toegekend per editie
32.000,-
32.000,-
32.000,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

32.000,-

Toegekend per editie

32.000,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Festival Cement **'S-HERTOGENBOSCH

199.000,-
199.000,-
199.000,-

Aangevraagd per editie

199.000,-

Geadviseerd per editie

199.000,-

Toegekend per editie

199.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

Jazz in Duketown'S-HERTOGENBOSCH

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

JazzOUT Fest LimburgVENLO, ROERMOND, MAASTRICHT EN HEERLEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

Limburg FestivalROERMOND EN OMSTREKEN

49.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

215.000,-
49.000,-
49.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

49.000,-

Toegekend per editie

49.000,-

Nederlandse Dansdagen *MAASTRICHT EN ANDERE STEDEN

349.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

349.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-



Aanvrager heeft een positief advies ontvangen voor subsidie binnen de culturele basisinfrastructuur 2025-2028. Aanvragers kunnen voor dezelfde kernactiviteit niet tweemaal rijkssubsidie ontvangen. Daarom krijgt de aanvrager geen advies van het Fonds Podiumkunsten.

PopMonumentBERGEN OP ZOOM, BREDA EN ANDERE STEDEN

49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

340.000,-
340.000,-
340.000,-

Aangevraagd per editie

340.000,-

Geadviseerd per editie

340.000,-

Toegekend per editie

340.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.

schrit_tmacher Just Dance! **HEERLEN, KERKRADE EN ANDERE STEDEN

215.000,-
215.000,-
215.000,-

Aangevraagd per editie

215.000,-

Geadviseerd per editie

215.000,-

Toegekend per editie

215.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
49.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

49.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

430.000,-
430.000,-
430.000,-

Aangevraagd per editie

430.000,-

Geadviseerd per editie

430.000,-

Toegekend per editie

430.000,-

Dit festival ontvangt een organisatiebijdrage.
32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

280.000,-
130.000,-
130.000,-

Aangevraagd per editie

280.000,-

Geadviseerd per editie

130.000,-

Toegekend per editie

130.000,-

32.000,-
0,-
0,-

Aangevraagd per editie

32.000,-

Geadviseerd per editie

0,-

Toegekend per editie

0,-

247.000,-
65.000,-
65.000,-

Aangevraagd per editie

247.000,-

Geadviseerd per editie

65.000,-

Toegekend per editie

65.000,-

Totaal (landsdeel Zuid)per editie
3.261.000,-
2.203.000,-
2.203.000,-
Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Aruba, Curaçao en Sint Maarten
Voor het landsdeel Caribisch deel van het Koninkrijk zijn geen aanvragen voor een meerjarige festivalsubsidie 2025-2028 ontvangen.

downloadPositief advies, budget ontoereikend (.pdf)