20 maart 2020

Jaarverslag 2019

Het coronavirus heeft ook voor de podiumkunstensector enorme gevolgen. Dat stemt zeer zorgelijk. Het voelt dan ook wat vreemd om terug te kijken en met dit schrijven niet ook de blik vooruit te kunnen bieden. Toch presenteren wij het jaarverslag 2019 van het Fonds Podiumkunsten, want het is ook belangrijk u te informeren en inzicht te geven in onze taken en verantwoordelijkheden.

Opmaat naar 2021-2024
Het afgelopen jaar maakte het Fonds Podiumkunsten zich op voor de nieuwe beleidsperiode 2021 – 2024. Zo presenteerde de minister in de zomer haar Uitgangspuntenbrief waarmee de contouren voor de nieuwe periode bekend werden. In november presenteerde het Fonds de meerjarige regelingen in TivoliVredenburg aan ruim 500 beleidsmakers en andere belanghebbenden uit de podiumkunstensector.

En, ook in 2019, ging het Fonds regelmatig in gesprek met de podiumkunstensector. Het Fonds bezocht congressen en symposia en organiseerde ook zelf bijeenkomsten om te informeren en te luisteren naar de wensen van de instellingen die in aanmerking hopen te komen op meerjarige subsidie.

Daarnaast heeft het Fonds het afgelopen jaar een aantal onderzoeken uitgezet voor het aanscherpen van het beleid en instrumentarium. Dit betrof onder meer een onderzoek naar hoe het Fonds om kan en zou moeten gaan met fair practice.

Rest ons u voor nu veel gezondheid en wijsheid toe te wensen de komende periode en u te verwijzen naar deze pagina voor informatie over de laatste ontwikkelingen en Fondsmaatregelen met betrekking tot het coronavirus.
Een van de eerder gehonoreerden Studio Immersief | Foto: Pepijn Cladder

Bloei jij op bij de opdracht om verschillende mensen bij elkaar te brengen om samen een doel te bereiken? Dan is dit een baan voor jou! Als communicatiemedewerker ga je bij Fonds Podiumkunsten helpen bouwen aan een community van externe adviseurs, die een cruciale rol hebben in het toekennen van subsidies aan organisaties en gezelschappen in de podiumkunsten. Met aansprekende content en het inzetten van de juiste middelenmix weet jij de betrokkenheid te vergroten en de doelgroep te inspireren en te activeren. Ook draag je bij aan de interne communicatiestrategie en de ontwikkeling van nieuwe eigentijdse communicatiemiddelen.

Een van de gehonoreerden Nielson | Foto: Chantal Sloep
Een van de gehonoreerden Theatergroep De Jonge Honden