20 maart 2020

Jaarverslag 2019

Het coronavirus heeft ook voor de podiumkunstensector enorme gevolgen. Dat stemt zeer zorgelijk. Het voelt dan ook wat vreemd om terug te kijken en met dit schrijven niet ook de blik vooruit te kunnen bieden. Toch presenteren wij het jaarverslag 2019 van het Fonds Podiumkunsten, want het is ook belangrijk u te informeren en inzicht te geven in onze taken en verantwoordelijkheden.

Opmaat naar 2021-2024
Het afgelopen jaar maakte het Fonds Podiumkunsten zich op voor de nieuwe beleidsperiode 2021 – 2024. Zo presenteerde de minister in de zomer haar Uitgangspuntenbrief waarmee de contouren voor de nieuwe periode bekend werden. In november presenteerde het Fonds de meerjarige regelingen in TivoliVredenburg aan ruim 500 beleidsmakers en andere belanghebbenden uit de podiumkunstensector.

En, ook in 2019, ging het Fonds regelmatig in gesprek met de podiumkunstensector. Het Fonds bezocht congressen en symposia en organiseerde ook zelf bijeenkomsten om te informeren en te luisteren naar de wensen van de instellingen die in aanmerking hopen te komen op meerjarige subsidie.

Daarnaast heeft het Fonds het afgelopen jaar een aantal onderzoeken uitgezet voor het aanscherpen van het beleid en instrumentarium. Dit betrof onder meer een onderzoek naar hoe het Fonds om kan en zou moeten gaan met fair practice.

Rest ons u voor nu veel gezondheid en wijsheid toe te wensen de komende periode en u te verwijzen naar deze pagina voor informatie over de laatste ontwikkelingen en Fondsmaatregelen met betrekking tot het coronavirus.
Dominique Vleeshouwers ontving afgelopen januari de Nederlandse Muziekprijs | Foto: Robbie van Zoggel
nieuws 26 mrt '20

Updates COVID-19

Op deze pagina vindt u informatie over de laatste ontwikkelingen en Fondsmaatregelen met betrekking tot het coronavirus.

nieuws 20 mrt '20

Jaarverslag 2019

Een van de gehonoreerden Fractal Collective
Hello Hollow van Julian Hetzel, onderdeel van SICK! Festival 2017. Photo: Thosmas van Lenden