Jaarverslag 2015

15 maart 2016
Foto: Hans van der Woerd

2015 was het derde jaar van onze cultuurplanperiode. Een tussenjaar, dat in het teken stond van ‘koershouden en reflecteren’. We hadden onverminderd te maken met de gevolgen van de economische crisis en de enorme bezuinigingen. Maar we keken ook vooruit en troffen voorbereidingen voor de volgende cultuurplanperiode.
Eind 2014 evalueerden we de meerjarige regeling met de instellingen die daarvan gebruikmaakten. Ook voerde de Erasmus Universiteit opnieuw een kwantitatief onderzoek uit over 2014. In de uitkomsten van de evaluatie en het onderzoek zagen we geen aanleiding om de meerjarige regeling op de schop te nemen. De regeling bleef grotendeels hetzelfde, maar werd hier en daar vereenvoudigd.

Dankzij de digitalisering van ons aanvraag- en verantwoordingsproces konden we sneller en beter trends signaleren. Dat stelde ons in staat om genuanceerde analyses op te stellen. Vragen die voortkomen uit dergelijke analyses zijn als een tussenstand opgenomen in het jaarverslag. Daarin leest u ook meer over de uitvoering van onze minstens zo belangrijke andere activiteiten in 2015.
Beeld: © International Society for the Performing Arts (ISPA)
Marmoucha Orchestra op het podium | Beeld: © M3B GmbH/Jens Schlenker
Beeld: © MARTINSILENUS via Pixabay