Jaarverslag 2014

04 maart 2015
Jan Martens, The Dog Days Are Over, foto: Coco Duivenvoorde
Jan Martens, The Dog Days Are Over, foto: Coco Duivenvoorde
nws.560.thedogdaysareovercopyrightcocoduivenvoor.webp

Het jaarverslag 2014 van het Fonds Podiumkunsten is gereed. Het tweede jaar in een cultuurnotaperiode geldt meestal als een relatief rustig ‘tussenjaar’. Maar net als in het vorige tussenjaar 2010 was ook in 2014 juist sprake van ‘verhoogde activiteit’.
Niet alleen bij het Fonds Podiumkunsten, ook in de rest van de podiumkunstensector namen we dat waar; er werden door het hele land verhitte debatten gevoerd, onderzoeksresultaten buitelden over elkaar heen en de podiumkunstensector liet een memorabel eensgezind en krachtig signaal horen in het debat over talentontwikkeling. En daarnaast werd er vooral heel hard gewerkt. De geestdrift waarmee concerten en voorstellingen werden geproduceerd en de zoektocht van velen naar (een soms hernieuwde) verbinding met de omgeving en het publiek dwingen respect af. Tegelijk inspireren ze het Fonds ook bij onze voorbereiding op de (nabije) toekomst.
De ISPA-fellows (vanaf linksboven, met de klok mee): Mxolisi Masilela (© Mashudu Phophi), Yannick Noomen (© Mario Spada), Andrea Voets (© Koosje Koolbergen) en Maya Roest (© Khalid Amakran)
De ISPA-fellows (vanaf linksboven, met de klok mee): Mxolisi Masilela (© Mashudu Phophi), Yannick Noomen (© Mario Spada), Andrea Voets (© Koosje Koolbergen) en Maya Roest (© Khalid Amakran)
Beeld: © janicetea via Unsplash
Beeld: © janicetea via Unsplash
Foto: © Doriene Marselje
Foto: © Doriene Marselje
Beeld: © RG-vc via Getty Images
Beeld: © RG-vc via Getty Images
2P-project Anywhere The Wind Blows | Foto: © Peter Lodder
2P-project Anywhere The Wind Blows | Foto: © Peter Lodder