Fonds Podiumkunsten zoekt twee secretarissen
17 november 2015
Omdat een secretaris binnenkort de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en een andere secretaris een nieuwe baan heeft geaccepteerd hebben wij twee vacatures:
Het Fonds Podiumkunsten
Het Fonds Podiumkunsten is hét cultuurfonds voor muziek, muziektheater, dans, theater en festivals in Nederland. Het Fonds geeft namens de Rijksoverheid ondersteuning aan alle vormen van professionele podiumkunsten. Het gaat het Fonds daarbij om kwaliteit in de meest ruime zin van het woord. Het Fonds streeft naar een podiumkunstsector die zoveel mogelijk verschillende mensen aanspreekt, raakt én midden in de samenleving staat. Het Fonds wil de taal van de makers spreken, relaties aangaan op inhoudelijk niveau en stelt zich op als deskundige gesprekspartner. Tegelijkertijd wil het Fonds zich onderscheiden door zorgvuldig en transparant te zijn in haar beoordelingen en besluiten. Het Fonds heeft een budget van 44 miljoen euro per jaar.
Nieuw beleid
Het Fonds heeft net zijn beleid voor de periode 2017-2020 geformuleerd. In 2016 wordt bezien welke gevolgen de wijzigingen in het beleid hebben voor de inrichting van de interne organisatie. Beide vacatures worden daarom in eerste instantie tot en met 31 december 2016 ingevuld. Verlenging is mogelijk maar is onder meer afhankelijk van de uitkomsten van de besluitvorming op dit punt.
Wat zoeken wij?
Een secretaris is het aanspreekpunt en het gezicht voor het veld van het Fonds Podiumkunsten voor zijn of haar aandachtsgebied. Hij of zij is dé inhoudelijk deskundige en is verantwoordelijk voor de voorbereiding van de behandeling van subsidieaanvragen voor de adviescommissies door (senior) stafmedewerkers en bureaumedewerkers. De secretaris levert ook een actieve bijdrage aan de ontwikkeling en uitvoering van het beleid van het Fonds Podiumkunsten. Bezoek van voorstellingen en andere relevante activiteiten buiten kantooruren behoren tot het takenpakket van de secretaris.
Beide secretarissen
Wat bieden wij?
Interesse?
Stuur een motivatie en curriculum vitae uiterlijk op zondag 22 november per e-mail aan Irene van der Gaag, vacature@fondspodiumkunsten.nl. Vermeld duidelijk voor welke van de twee functies u solliciteert.
Voor inhoudelijke vragen over de functie kunt u contact opnemen met Paul Stolwijk, 070-707 27 00 of p.stolwijk@fondspodiumkunsten.nl
De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 30 november.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
secretaris podiumkunstenbreed, aandachtsgebied theater (36 uur, per 1 januari 2016)
secretaris internationalisering (32 uur, startdatum in overleg)
Het Fonds Podiumkunsten
Het Fonds Podiumkunsten is hét cultuurfonds voor muziek, muziektheater, dans, theater en festivals in Nederland. Het Fonds geeft namens de Rijksoverheid ondersteuning aan alle vormen van professionele podiumkunsten. Het gaat het Fonds daarbij om kwaliteit in de meest ruime zin van het woord. Het Fonds streeft naar een podiumkunstsector die zoveel mogelijk verschillende mensen aanspreekt, raakt én midden in de samenleving staat. Het Fonds wil de taal van de makers spreken, relaties aangaan op inhoudelijk niveau en stelt zich op als deskundige gesprekspartner. Tegelijkertijd wil het Fonds zich onderscheiden door zorgvuldig en transparant te zijn in haar beoordelingen en besluiten. Het Fonds heeft een budget van 44 miljoen euro per jaar.
Nieuw beleid
Het Fonds heeft net zijn beleid voor de periode 2017-2020 geformuleerd. In 2016 wordt bezien welke gevolgen de wijzigingen in het beleid hebben voor de inrichting van de interne organisatie. Beide vacatures worden daarom in eerste instantie tot en met 31 december 2016 ingevuld. Verlenging is mogelijk maar is onder meer afhankelijk van de uitkomsten van de besluitvorming op dit punt.
Wat zoeken wij?
Een secretaris is het aanspreekpunt en het gezicht voor het veld van het Fonds Podiumkunsten voor zijn of haar aandachtsgebied. Hij of zij is dé inhoudelijk deskundige en is verantwoordelijk voor de voorbereiding van de behandeling van subsidieaanvragen voor de adviescommissies door (senior) stafmedewerkers en bureaumedewerkers. De secretaris levert ook een actieve bijdrage aan de ontwikkeling en uitvoering van het beleid van het Fonds Podiumkunsten. Bezoek van voorstellingen en andere relevante activiteiten buiten kantooruren behoren tot het takenpakket van de secretaris.
Beide secretarissen
beschikken over ruime en relevante (werk)ervaring in en kennis van het Nederlandse podiumkunstenveld;
hebben kennis van en inzicht in politieke, maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen;
kunnen verbindingen leggen tussen diverse partijen en belangen;
kunnen het beleid van het Fonds Podiumkunsten op een actieve en overtuigende manier overdragen;
dragen bij aan het formuleren van de visie van het Fonds Podiumkunsten op hun expertisegebied;
beschikken over een uitgebreid relevant netwerk;
bezitten goede sociale en communicatieve vaardigheden;
hebben een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
zijn uitstekende schrijvers;
hebben een academisch werk- en denkniveau.
Wat bieden wij?
een prettige werkomgeving in het hart van Den Haag, waarin we gezamenlijk werken aan een gezond podiumkunstenklimaat;
een interessant en uitgebreid netwerk in de podiumkunsten;
ruimte om mee te denken en werken aan het beleid van het Fonds;
een passend salaris in schaal 12 van het BBRA.
Interesse?
Stuur een motivatie en curriculum vitae uiterlijk op zondag 22 november per e-mail aan Irene van der Gaag, vacature@fondspodiumkunsten.nl. Vermeld duidelijk voor welke van de twee functies u solliciteert.
Voor inhoudelijke vragen over de functie kunt u contact opnemen met Paul Stolwijk, 070-707 27 00 of p.stolwijk@fondspodiumkunsten.nl
De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 30 november.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Foto: © Daniel Fazio via Unsplash
nieuwsbrief 19 mei '23
Nieuwsbrief mei 2023

Raoul Steffani | Beeld: © Dana van Leeuwen
nieuwsbrief 21 apr '23
Nieuwsbrief april 2023

Tappin-It Collective - DOEMSDEE | Foto: © Sjoerd Derine
nieuwsbrief 17 mrt '23
Nieuwsbrief maart 2023

nieuwsbrief 17 feb '23
Nieuwsbrief februari 2023

Viktorien van Hulst | Foto: © Karen van Gilst
nieuwsbrief 20 jan '23
Nieuwsbrief januari 2023

Ronald Snijders met Viktorien van Hulst | Foto: © Karen van Gilst
nieuwsbrief 16 dec '22
Nieuwsbrief december 2022

Foto: Ronald Snijders | © Raul Neijhorst
nieuwsbrief 14 nov '22
Nieuwsbrief november 2022

Beeld: © Joshua Hoehne via Unsplash
nieuwsbrief 21 okt '22
Nieuwsbrief oktober 2022

Mathieu Wijdeven met juryvoorzitter Els Van Steenberghe | foto: © Eric Kampherbeek
nieuwsbrief 23 sep '22
Nieuwsbrief september 2022

Ronald Snijders en Viktorien van Hulst tijdens het InJazz-festival | Foto: © Karen van Gilst
nieuwsbrief 22 jul '22