Nieuwsbrief juli 2025
17 juli 2025

Nominaties Toneelschrijfprijs 2025 bekend
Welke theatertekst wordt uitgeroepen tot het beste Nederlandstalige werk van 2024? De drie nominaties zijn bekend. De komende tijd stellen we ze aan je graag een voor een voor via een videoportret. Hou hiervoor onze socials in de gaten!
Lees meer over de genomineerden
Lees meer over de genomineerden

Nog tot 30 juli open: aanvraagregeling voor muziekhubs
Werk je aan talentontwikkeling in pop, hiphop of dance? Dan is de regeling muziekhubs misschien interessant. Deze subsidie is bedoeld voor regionale netwerken die zich inzetten voor muzikale makers.
Meer informatie over de regeling muziekhubs
Meer informatie over de regeling muziekhubs

Toekenningen ontwikkelbeurs muziekauteurs bekend
De eerste toekenningen van de ontwikkelbeurs muziekauteur zijn bekend. In de eerste aanvraagronde van 2025 zijn 33 muziekauteurs gehonoreerd.
Bekijk de toekenningen
Bekijk de toekenningen

Aftermovie Matthijs Vermeulenprijs
Op 21 juni vond de Dag van de Componist plaats. Tijdens het slotconcert ontving Trevor Grahl in Museum Speelklok in Utrecht de Matthijs Vermeulenprijs voor zijn ontroerende compositie Śpiewnik. In dit werk smelten persoonlijke en culturele herinneringen samen.
Bekijk de aftermovie op onze socials via Instagram of Facebook
Bekijk de aftermovie op onze socials via Instagram of Facebook

Terugblik: Festival Wonderfeel en netwerkreizen naar Festival d’Avignon en Festival Santarcangelo
Hoe maak je internationale uitwisseling concreet? Festivals bieden bij uitstek de kans om podiumkunstprofessionals uit binnen- en buitenland te ontmoeten. Daarom organiseerden we afgelopen maand de volgende activiteiten: een bezoekersprogramma op muziekfestival Wonderfeel en twee netwerkreizen naar Festival d’Avignon (Frankrijk) en Festival Santarcangelo (Italië).
Lees verder
Lees verder

Nieuwe huisstijl voor Fonds Podiumkunsten
Vanaf eind juli voeren we stap voor stap onze nieuwe huisstijl door. De aanpassingen zijn subtiel en je kunt ze bijvoorbeeld tegenkomen op onze website of op onze sociale mediakanalen.

Campagne ‘Ik hoor je’ vraagt aandacht voor sociale veiligheid
Mores lanceerde onlangs de campagne Ik hoor je, gericht op (sociale) veiligheid in de culturele, creatieve en mediasector. De campagne helpt organisaties om gesprekken hierover op gang te brengen en zichtbaar te maken waar mensen terecht kunnen.
Meer informatie en de toolkit vind je op mores.nl
Meer informatie en de toolkit vind je op mores.nl