Happy Days

29 oktober 2009 t/m 15 februari 2010

door: Alles voor de Kunsten

Een vrouw zit vast. Tot haar middel. In het zand. Niets beschermt haar tegen de hete oneindige vlakte. Ze praat en praat en houdt de moed erin. Klampt zich vast aan haar dagelijkse rituelen. Met een ongekend optimisme en gevoel voor zelfbehoud worstelt ze zich door de dag en haar leven. Hopend op betere tijden en een betere wereld. Hopend dat de man op de achtergrond haar hoort.

Happy Days (1961) is een van de eerste grote monologen voor een actrice en wordt met Wachten op Godot algemeen beschouwd als het sterkste toneelwerk van Samuel Beckett. Hij schreef het als een strak gecomponeerd muziekstuk waarin iedere toon, ieder woord, iedere adem, iedere handeling van belang is. Vele (internationale) actrices gingen Breederveld voor. Over de essentie van Happy Days zijn boekenkasten volgeschreven, maar het komt altijd neer op een laatste wanhoopskreet van een eenzaam mens, het laatste restje menselijkheid.

Kijk voor meer informatie op allesvoordekunsten.nl
Foto: Stephan van Hesteren
Foto: Stephan van Hesteren

subsidieregeling:

Productiesubsidie

Masterpiece – SPOT Groningen en het NNO | Foto: © Marijn Boeré
Masterpiece – SPOT Groningen en het NNO | Foto: © Marijn Boeré
Maya Fridman & ensemble - Tree of Life | Beeld: © Brendon Heinst
Maya Fridman & ensemble - Tree of Life | Beeld: © Brendon Heinst
Beeld: © Wojtek Justyna TreeOh!
Beeld: © Wojtek Justyna TreeOh!
Artificial by Nature – Nineties | Beeld: © Joost de Haas
Artificial by Nature – Nineties | Beeld: © Joost de Haas
Rats and Daggers | Foto: © Kirsten Heskamp
Rats and Daggers | Foto: © Kirsten Heskamp
Wishful Singing & VOCES8 Scholars | Foto: © Frances Marshall
Wishful Singing & VOCES8 Scholars | Foto: © Frances Marshall