di. 26 augustus 2014

Website Fonds on Tour live

Vandaag is de website Fondsontour.nl live gegaan. In dit magazine kunt u het Fonds Podiumkunsten voor het eerst online volgen bij het maken van beleid. Hier doen we verslag van onze voorbereidingen van het nieuwe beleid 2017-2020. De magazines verkennen samen de toekomstagenda van de podiumkunsten.


Het laat zien over welke onderwerpen we nadenken, wat er om ons heen over deze onderwerpen gezegd wordt en waar we inspiratie uit halen. Het deelt de uitkomsten van de Fonds on Tour bijeenkomsten in het land en van een geplande serie ronde tafelgesprekken in het nieuwe seizoen. En geeft u de ruimte om suggesties te doen voor de agenda daarvan. Vanaf het 2e magazine komt er een briefwisseling tussen spraakmakende publicisten. Er zijn columns en een boekenkast. Zo weet u waar we staan en kunt u meedenken en eventueel reageren via communicatie@fondspodiumkunsten.nl

Vier thema’s keren in de magazines steeds terug:
1. Stilzitten of meedoen?

De veranderende wisselwerking tussen publiek, podia, festivals en makers.
2. Komen en gaan.

Locale impact met de wereld als werkterrein. Geografische spreiding en toegankelijkheid nieuwe stijl. Onbereikte, maar niet onbereikbare publieksgroepen.
3. Pop `s up.

Continue flexibiliteit en flexibele continuïteit. Is wendbaar het nieuwe duurzaam en pop-up here to stay? Wat doet dat met organisaties en geld? En wat vraagt nog wel een lange adem?
4. Goed, beter, best.
Artistieke kwaliteit van hier en nu.

Het magazine verschijnt gemiddeld eens per zes weken. En sluit eind 2015 af met de publicatie van het beleidsplan 2017-2020. Neem hier een kijkje in editie 1 >
nieuws 15 mrt '19

Jaarverslag 2018

Het Fonds Podiumkunsten gaat de komende maanden met aanvragers in gesprek over de nieuwe meerjarige regeling voor de periode 2021-2024. Er zijn daarvoor drie focusgroepen samengesteld. Hieraan nemen zowel bestaande als nieuwe aanvragers deel. Het Fonds wil hun input gebruiken bij het vaststellen van de kaders voor de meerjarige subsidies in de komende beleidsperiode.

Cultuur en Creatief Inclusief is een initiatief van de gezamenlijke brancheverenigingen in de culturele sector die zijn verenigd in de Federatie Cultuur. Het doel van het actieplan is het creëren van een sterke, toekomstbestendige cultuursector.

vlnr: Piet Menu, Annemieke Keurentjes, Martijn Buser, Samuel Wuersten, Guy Coolen, Jolanda Spoel, Viktorien van Hulst, Rakesh Kanhai
vlnr: Piet Menu, Annemieke Keurentjes, Martijn Buser, Samuel Wuersten, Guy Coolen, Jolanda Spoel, Viktorien van Hulst, Rakesh Kanhai
Kate Moore bij de uitreiking van de prijs in 2017 tijdens het festival Dag in de Branding | Foto: Rob Hogeslag
Kate Moore bij de uitreiking van de prijs in 2017 tijdens het festival Dag in de Branding | Foto: Rob Hogeslag

Welke ervaringen zijn er in de culturele en creatieve sector met honorariumrichtlijnen? Met deze vraag heeft onderzoeker Henk Vinken (HTH Research) een eerste rondgang gemaakt. Van auteurs tot componisten en van musici tot cultuureducatie zijn adviestarieven in omloop. In het kader van de Arbeidsmarktagenda Culturele en Creatieve Sector onderzoekt Henk Vinken of en hoe richtlijnen leiden tot betere uitbetaling van zelfstandigen.

meer