6 april 2021

Open call voor gezelschappen en ensembles: klaar voor de volgende stap in het buitenland?


Het nieuwe programma internationale promotie geeft gezelschappen en ensembles de kans om een internationaal promotieplan te ontwikkelen en uit te voeren, met financiële steun van het Fonds Podiumkunsten.


Ziet jouw gezelschap of ensemble mogelijkheden in het buitenland? Of willen jullie dat juist onderzoeken maar ontbreekt het aan tijd, kennis en/of middelen? Zijn jullie al internationaal actief en klaar voor de volgende stap? Dan kun je jullie interesse kenbaar maken voor het programma internationale promotie. Vervolgens nodigt het Fonds Podiumkunsten geselecteerde instellingen uit om een projectplan in te dienen. Zij krijgen de kans om een internationaal promotieplan te ontwikkelen en uit te voeren, met financiële steun van het Fonds.

Het programma internationale promotie geeft een bijdrage van maximaal 50.000 euro voor twee jaar. De bijdrage kan bijvoorbeeld besteed worden aan de verkenning van buitenlandse markten, ontwikkeling van een marketingplan en gerichte benadering van buitenlandse programmeurs en festivals.

Interesse?
Heb je interesse in het programma en wil je weten of jouw gezelschap of ensemble in aanmerking komt? Kijk hier voor meer informatie over het programma internationale promotie en de criteria.

Meld jouw organisatie vervolgens aan met vermelding van jullie naam en website, dit kan tot en met 30 april via internationalepromotie@dutchperformingarts.nl.
Een van de eerder gehonoreerden Studio Immersief | Foto: Pepijn Cladder
Een van de eerder gehonoreerden Studio Immersief | Foto: Pepijn Cladder

Bloei jij op bij de opdracht om verschillende mensen bij elkaar te brengen om samen een doel te bereiken? Dan is dit een baan voor jou! Als communicatiemedewerker ga je bij Fonds Podiumkunsten helpen bouwen aan een community van externe adviseurs, die een cruciale rol hebben in het toekennen van subsidies aan organisaties en gezelschappen in de podiumkunsten. Met aansprekende content en het inzetten van de juiste middelenmix weet jij de betrokkenheid te vergroten en de doelgroep te inspireren en te activeren. Ook draag je bij aan de interne communicatiestrategie en de ontwikkeling van nieuwe eigentijdse communicatiemiddelen.

Een van de gehonoreerden Nielson | Foto: Chantal Sloep
Een van de gehonoreerden Nielson | Foto: Chantal Sloep
Een van de gehonoreerden Theatergroep De Jonge Honden
Een van de gehonoreerden Theatergroep De Jonge Honden
Een van de gehonoreerden Ragazze Quartet | Foto: Nichon Glerum
Een van de gehonoreerden Ragazze Quartet | Foto: Nichon Glerum
Foto: Sebiha Öztas
Foto: Sebiha Öztas

Het bezwaar van Studio Peer tegen het niet honoreren van zijn subsidieaanvraag door Fonds Podiumkunsten is gegrond verklaard door een onafhankelijke bezwaarcommissie.

Foto: Hans Gerritsen
Foto: Hans Gerritsen
Foto: Sebastian Koudijzer
Foto: Sebastian Koudijzer
Een van de gehonoreerden Vernon Chatlein
Een van de gehonoreerden Vernon Chatlein
Turan Dokht | World Opera Lab. Foto: Nichol Glerum
Turan Dokht | World Opera Lab. Foto: Nichol Glerum
Foto: Een van de gehonoreerden HALTE 6
Foto: Een van de gehonoreerden HALTE 6
meer