15 maart 2019
Wij nodigen u graag uit om ons jaarverslag 2018 te lezen. In ons verslag informeren en geven we inzicht in de taken en verantwoordelijkheden van het Fonds Podiumkunsten.
Het afgelopen jaar stond in het teken van de voorbereidingen op de volgende cultuurnotaperiode 2021–2024. Zo organiseerden we een open dialoog tussen aanvragers, bestuurders en beleidsmakers in Eindhoven, Almere, Den Haag en Arnhem. We gingen opnieuw met het Fonds ‘on tour’. Deze keer waren we vooral benieuwd naar hoe er in de podiumkunsten wordt omgegaan met de vele en snelle veranderingen in de samenleving. De dialoog leverde voor veel deelnemers nieuwe denkrichtingen en inzichten op. Hoe de uitkomsten ervan terugkomen in ons beleid, krijgt de komende maanden vorm.
Daarnaast heeft het Fonds het afgelopen jaar een aantal zaken onder de loep genomen. Een onderzoek in opdracht van de oud-minister Bussemaker van OCW over allianties en nieuwe vormen van samenwerkingen tussen podia en producenten. De meerjarige regeling is onderzocht en eind 2018 werd de laatste hand gelegd aan het onderzoek naar de nieuwe makers regeling. Ook was het Fonds betrokken bij de Arbeidsmarktagenda Culturele en Creatieve sector.

Het jaarverslag is te lezen in onderstaand pdf-bestand.
Foto: ©Maarten Nauw, Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond
Kalpanarts & Matangi - Breathe | Foto: © Bowie Verschuuren