15 maart 2018

Prikkelen, ontroeren, opwinden, uitdagen, kwellen, verleiden, intrigeren opzwepen, irriteren, provoceren en stimuleren. Dat is wat de muziekauteurs, theatertekstschrijvers, nieuwe makers, gezelschappen, ensembles, festivals en podia doen, die wij subsidiƫren.

In ons jaarverslag over 2017 verantwoorden wij de bestedingen van het subsidiebudget. Ook laten we zien of en hoe de huidige subsidieregelingen positief bijdragen aan de missie van het Fonds. Wij constateren dat makers van kunst en cultuur de afgelopen jaren overtuigend laten zien dat ze over veranderkracht beschikken. Ook in de podiumkunsten speelt men op tal van manieren in op de veranderende samenleving. Dat geldt zowel voor de waarde die kunst heeft in de lokale omgeving als voor de (inter)nationale betekenis van een actuele en urgente sector.

Wij nodigen u graag uit om ons publieksverslag te lezen op fondspodiumkunsten.nl/jaarverslag2017

De volledige jaarverantwoording 2017 is in onderstaand pdf-bestand te lezen.
Foto: Gemma van der Heyden
nieuws 05 dec '19

Jammen met Alida Dors

Een van de gehonoreerden Collectief het Paradijs |  Foto: Bart Grietens
Een van de gehonoreerden Collectief het Paradijs | Foto: Bart Grietens

U kunt vanaf vandaag een aanvraag indienen voor onze meerjarige subsidieregelingen 2021-2024.

Foto: Nicolette Aschermann
nieuws 02 dec '19

Impact Makers Toolkit

Vlnr: Arturo Desimone, Roziena Aida, Smita Gayadin, Aries Sporkslede, Nassira Rahmouni, Careline Peerwijk, Nedra Arsenovic-Kenzari, Rosita Dameri, Siham Amghar, Onias Landveld
Een van de gehonoreerden M.
Foto: Sven Signe den Hartogh