wo. 4 maart 2015
Jan Martens, The Dog Days Are Over, foto: Coco Duivenvoorde

Jaarverslag 2014

Het jaarverslag 2014 van het Fonds Podiumkunsten is gereed. Het tweede jaar in een cultuurnotaperiode geldt meestal als een relatief rustig ‘tussenjaar’. Maar net als in het vorige tussenjaar 2010 was ook in 2014 juist sprake van ‘verhoogde activiteit’.

Niet alleen bij het Fonds Podiumkunsten, ook in de rest van de podiumkunstensector namen we dat waar; er werden door het hele land verhitte debatten gevoerd, onderzoeksresultaten buitelden over elkaar heen en de podiumkunstensector liet een memorabel eensgezind en krachtig signaal horen in het debat over talentontwikkeling. En daarnaast werd er vooral heel hard gewerkt. De geestdrift waarmee concerten en voorstellingen werden geproduceerd en de zoektocht van velen naar (een soms hernieuwde) verbinding met de omgeving en het publiek dwingen respect af. Tegelijk inspireren ze het Fonds ook bij onze voorbereiding op de (nabije) toekomst.

Op zaterdagavond 23 maart tussen 19.00-22.00 uur is Mijn Fonds niet bereikbaar in verband met werkzaamheden.

nieuws 15 mrt '19

Het Fonds Podiumkunsten gaat de komende maanden met aanvragers in gesprek over de nieuwe meerjarige regeling voor de periode 2021-2024. Er zijn daarvoor drie focusgroepen samengesteld. Hieraan nemen zowel bestaande als nieuwe aanvragers deel. Het Fonds wil hun input gebruiken bij het vaststellen van de kaders voor de meerjarige subsidies in de komende beleidsperiode.

Cultuur en Creatief Inclusief is een initiatief van de gezamenlijke brancheverenigingen in de culturele sector die zijn verenigd in de Federatie Cultuur. Het doel van het actieplan is het creëren van een sterke, toekomstbestendige cultuursector.

vlnr: Piet Menu, Annemieke Keurentjes, Martijn Buser, Samuel Wuersten, Guy Coolen, Jolanda Spoel, Viktorien van Hulst, Rakesh Kanhai
Kate Moore bij de uitreiking van de prijs in 2017 tijdens het festival Dag in de Branding | Foto: Rob Hogeslag