23 november 2010

Jaarverslag 2009

Na een hectisch eerste jaar in 2008, waarin het Fonds door de stelselwijzigingen in de cultuursector 160 miljoen euro aan vierjarige subsidies te verdelen had en tegelijk een nieuwe, grote organisatie moest opbouwen, keerde in 2009 de rust enigszins terug. Toch bleef de werkdruk hoog. In 2009 moesten we de besluiten nemen over de tweejarige projectsubsidies. Daarnaast stonden in 2009 vele toekomstgerichte, strategische activiteiten op de agenda van het Fonds. Last but not least werden we in 2009 scherp gehouden door de juridische toetsing van de adviezen uit 2008 en de media-aandacht die dat genereerde.

Foto: Tetsuro Miyazaki
Sacré Printemps, Hafiz Dhaou en Aïcha M’barek, festival On Marche. Foto: J. van Belle
Jeangu Macrooy | Foto: Anne-Marie Kok

Overweegt u een aanvraag in te dienen voor een meerjarige festivalsubsidie of meerjarige productiesubsidie voor de periode 2021-2024? Kijk op meerjarige.fondspodiumkunsten.nl voor ons overzicht van veelgestelde vragen.

nieuws 07 jan '20

198 SKIP-podia toegekend

Het Fonds Podiumkunsten heeft aan 198 podia subsidie toegekend voor kleinschalige en incidentele programmering (SKIP).

Een van de gehonoreerde projecten Schweigman& | Foto: Bowie Verschuuren
Een van de gehonoreerden Maxim Shalygin | Foto: Michal Grycko