23 november 2010

Jaarverslag 2009

Na een hectisch eerste jaar in 2008, waarin het Fonds door de stelselwijzigingen in de cultuursector 160 miljoen euro aan vierjarige subsidies te verdelen had en tegelijk een nieuwe, grote organisatie moest opbouwen, keerde in 2009 de rust enigszins terug. Toch bleef de werkdruk hoog. In 2009 moesten we de besluiten nemen over de tweejarige projectsubsidies. Daarnaast stonden in 2009 vele toekomstgerichte, strategische activiteiten op de agenda van het Fonds. Last but not least werden we in 2009 scherp gehouden door de juridische toetsing van de adviezen uit 2008 en de media-aandacht die dat genereerde.

Foto: Sven Signe den Hartogh

Het Fonds Podiumkunsten in Den Haag is hét cultuurfonds voor muziek, muziektheater, dans, theater en festivals in Nederland. Het Fonds geeft namens de Rijksoverheid ondersteuning aan alle vormen van professionele podiumkunsten. Het gaat het Fonds Podiumkunsten daarbij om kwaliteit in de meest ruime zin van het woord. Het Fonds streeft naar een podiumkunstsector die zoveel mogelijk verschillende mensen aanspreekt, raakt én midden in de samenleving staat.

Foto: Kirsten van Santen
Een van de gehonoreerden Conny Janssen Danst | Foto: Andreas Terlaak