NL / EN

di. 9 september 2014

Crash Course Cultureel Ondernemerschap III

Binoq Atana en Cultuur en Ondernemen organiseren opnieuw samen een Crash Course Cultureel Ondernemerschap. De cursus bestaat uit vijf dagdelen en begint op 30 oktober 2014.


Culturele instellingen staan voor grote uitdagingen. Subsidies zijn verlaagd, inkomsten staan onder druk. Hoe kunnen culturele instellingen dezelfde hoogwaardige artistieke kwaliteit blijven leveren en meer bezoekers aantrekken? Tijdens deze crash course ontvang je concrete handvatten op het gebied van leiderschap, ondernemerschap, marketing en verandermanagement.
Je werkt aan het creëren van een eigen ondernemende strategische visie en aan het ontwikkelen van praktische vaardigheden die nodig zijn voor een gezonde ondernemende toekomst voor je organisatie.

Doelgroep
Managers en leidinggevenden (zowel zakelijk als artistiek) van (middelgrote) culturele instellingen en zelfstandig ondernemers in de cultuursector.

Opzet
De Crash Course Cultureel Ondernemerschap bestaat uit 4 modules; verzorgd door ervaren docenten. Uniek in deze opzet is dat de theorie wordt versterkt door praktijkvoorbeelden. Deze casussen worden behandeld door managers en experts uit culturele instellingen die het onderwerp in de praktijk hebben aangepakt.

Najaar 2014
30 oktober - Persoonlijk Leiderschap
Docent: Marvin Sutherland
4 november - Cultureel Ondernemerschap en innovatie
Docent: Giep Hagoort
Casus: Scapino Ballet
11 november - Marketing
Docent: Marjolijn Blok
Casus: Rijksmuseum
18 november - Verandermanagement
Docent: Rosanna Duttenhofer
Casus: Vredenburg
2 december - Blik op de toekomst
Docent: Marvin Sutherland

Tijd
De modules vinden plaats van 15.30 - 21:00 uur (inclusief eetpauze van 18:00 - 19:00 uur). De ‘Blik op de toekomst’ vindt plaats van 15:30 – 18:00 uur

Locatie
Kerkstraat 204, te Amsterdam

Kijk voor meer informatie en aanmelden op binoq.nl

meer nieuws

nieuws - 19 okt 2018

Vacature subsidiecoördinator

Het Fonds Podiumkunsten subsidieert op deskundige en zorgvuldige wijze de professionele podiumkunsten. We zetten ons in voor een podiumkunstsector die zoveel mogelijk verschillende mensen aanspreekt, raakt én midden in de samenleving staat.

In totaal zijn er 56 medewerkers werkzaam bij het Fonds Podiumkunsten onder leiding van de directeur (Raad van Bestuur). Er is een pool van externe adviseurs (ruim 200), die in commissies advies uitbrengt over subsidieaanvragen.

Voor het Fonds Podiumkunsten zoeken wij een subsidiecoördinator.

nieuws - 18 okt 2018

Oorkaan wint YAMawards

Deze regeling is bestemd voor het geven van een opdracht om een compositie of een libretto te schrijven, en heeft als doel de kwaliteit en de diversiteit van de Nederlandse podiumkunsten te bevorderen.

meer