di. 9 september 2014

Crash Course Cultureel Ondernemerschap III

Binoq Atana en Cultuur en Ondernemen organiseren opnieuw samen een Crash Course Cultureel Ondernemerschap. De cursus bestaat uit vijf dagdelen en begint op 30 oktober 2014.


Culturele instellingen staan voor grote uitdagingen. Subsidies zijn verlaagd, inkomsten staan onder druk. Hoe kunnen culturele instellingen dezelfde hoogwaardige artistieke kwaliteit blijven leveren en meer bezoekers aantrekken? Tijdens deze crash course ontvang je concrete handvatten op het gebied van leiderschap, ondernemerschap, marketing en verandermanagement.
Je werkt aan het creëren van een eigen ondernemende strategische visie en aan het ontwikkelen van praktische vaardigheden die nodig zijn voor een gezonde ondernemende toekomst voor je organisatie.

Doelgroep
Managers en leidinggevenden (zowel zakelijk als artistiek) van (middelgrote) culturele instellingen en zelfstandig ondernemers in de cultuursector.

Opzet
De Crash Course Cultureel Ondernemerschap bestaat uit 4 modules; verzorgd door ervaren docenten. Uniek in deze opzet is dat de theorie wordt versterkt door praktijkvoorbeelden. Deze casussen worden behandeld door managers en experts uit culturele instellingen die het onderwerp in de praktijk hebben aangepakt.

Najaar 2014
30 oktober - Persoonlijk Leiderschap
Docent: Marvin Sutherland
4 november - Cultureel Ondernemerschap en innovatie
Docent: Giep Hagoort
Casus: Scapino Ballet
11 november - Marketing
Docent: Marjolijn Blok
Casus: Rijksmuseum
18 november - Verandermanagement
Docent: Rosanna Duttenhofer
Casus: Vredenburg
2 december - Blik op de toekomst
Docent: Marvin Sutherland

Tijd
De modules vinden plaats van 15.30 - 21:00 uur (inclusief eetpauze van 18:00 - 19:00 uur). De ‘Blik op de toekomst’ vindt plaats van 15:30 – 18:00 uur

Locatie
Kerkstraat 204, te Amsterdam

Kijk voor meer informatie en aanmelden op binoq.nl

Op zaterdagavond 23 maart tussen 19.00-22.00 uur is Mijn Fonds niet bereikbaar in verband met werkzaamheden.

nieuws 15 mrt '19

Jaarverslag 2018

Het Fonds Podiumkunsten gaat de komende maanden met aanvragers in gesprek over de nieuwe meerjarige regeling voor de periode 2021-2024. Er zijn daarvoor drie focusgroepen samengesteld. Hieraan nemen zowel bestaande als nieuwe aanvragers deel. Het Fonds wil hun input gebruiken bij het vaststellen van de kaders voor de meerjarige subsidies in de komende beleidsperiode.

Cultuur en Creatief Inclusief is een initiatief van de gezamenlijke brancheverenigingen in de culturele sector die zijn verenigd in de Federatie Cultuur. Het doel van het actieplan is het creëren van een sterke, toekomstbestendige cultuursector.

vlnr: Piet Menu, Annemieke Keurentjes, Martijn Buser, Samuel Wuersten, Guy Coolen, Jolanda Spoel, Viktorien van Hulst, Rakesh Kanhai
vlnr: Piet Menu, Annemieke Keurentjes, Martijn Buser, Samuel Wuersten, Guy Coolen, Jolanda Spoel, Viktorien van Hulst, Rakesh Kanhai
Kate Moore bij de uitreiking van de prijs in 2017 tijdens het festival Dag in de Branding | Foto: Rob Hogeslag
Kate Moore bij de uitreiking van de prijs in 2017 tijdens het festival Dag in de Branding | Foto: Rob Hogeslag

Welke ervaringen zijn er in de culturele en creatieve sector met honorariumrichtlijnen? Met deze vraag heeft onderzoeker Henk Vinken (HTH Research) een eerste rondgang gemaakt. Van auteurs tot componisten en van musici tot cultuureducatie zijn adviestarieven in omloop. In het kader van de Arbeidsmarktagenda Culturele en Creatieve Sector onderzoekt Henk Vinken of en hoe richtlijnen leiden tot betere uitbetaling van zelfstandigen.

meer