NL / EN

za. 12 december 2015

Uitreiking Matthijs Vermeulenprijs Peter Adriaansz

Peter Adriaansz ontvangt op 12 december 2015, tijdens de 38ste editie van Dag in de Branding, de Matthijs Vermeulenprijs uit handen van Henriëtte Post, directeur van het Fonds Podiumkunsten. Aansluitend wordt de winnende compositie Scala II door Slagwerk Den Haag en pianist Ralph van Raat uitgevoerd.


Uit het juryrapport: "Met Scala II is gekozen voor een originele compositie die een zeldzaam raffinement vertoont, en van zeer hoog niveau is. Scala II is een voltreffer binnen het eigenzinnige oeuvre van Peter Adriaansz."

De Matthijs Vermeulenprijs is de belangrijkste Nederlandse compositieprijs, ter waarde van € 20.000,- en wordt tweejaarlijks beschikbaar gesteld door het Fonds Podiumkunsten aan een Nederlands componist.

De prijsuitreiking is onderdeel van Festival Dag in de Branding, het Haagse festival voor nieuwe muziek. Om 21.00 uur speelt het New European Ensemble een concert in Korzo: Dubbelportret Michel van der Aa en Silvia Colasanti. Het volledige programma van zaterdag 12 december vindt u op dagindebranding.nl
peteradriaansz_th.jpg

meer agenda

agenda - 29 mei 2017

Congres Podiumkunsten 2017

Het Congres Podiumkunsten 2017 heeft als thema 'Open podium' en vindt plaats op 29 en 30 mei in de Philharmonie in Haarlem.

agenda - 20 mei 2017

Operatie Muziektheater

Op zaterdag 20 mei is een nieuwe editie van Operatie Muziektheater (OMT): een netwerkbijeenkomst in Nederland voor alle spelers van het (inter)nationale muziektheaterwerkveld. Muziektheatermakers presenteren hun nieuwste werk en maken kennis met programmeurs uit binnen- en buitenland en andere makers.

agenda/i_049/conny.jpeg
agenda - 01 mei 2017

Uit de kunst met Conny Janssen

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

agenda - 13 dec 2016

Dutch Culture houdt open huis

Waar liggen kansen in het buitenland? Wat biedt het nieuwe internationale cultuurbeleid? Waar liggen mogelijkheden voor financiering in Europa? Dutch Culture houdt op 13 december open huis en geeft antwoord op dit soort vragen. Bezoek workshops, themasessies of vraag advies op maat van de experts. Ze helpen u graag een stap verder naar het internationale podium.

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

agenda/i_039/cib2016.jpg
agenda - 07 dec 2016

Cultuur in Beeld 2016

Tien jaar geleden werd in Rotterdam een samenwerking opgezet die nog niet eerder was gerealiseerd. Een muziekschool, een conservatorium en een professioneel podium sloegen de handen ineen en creëerden zo de basis voor wat een culturele vrijplaats zou worden voor alle soorten en niveaus van muziek en educatie: het World Music & Dance Centre.

agenda - 03 nov 2016

No Man’s Land 2016

Het Utrechtse productieplatform voor muziek- en beeldcultuur De Coöperatie presenteert op donderdag 3 november de vierde editie van No Man’s Land. Dit jaar vindt de expert meeting opnieuw plaats in Kytopia, gevestigd in voormalig Tivoli Oudegracht, en staat het thema ‘Een visie op artistiek ondernemerschap’ centraal. Samen gaan we op zoek naar nieuwe verbindingen, plannen en successen voor de toekomst.

meer