NL / EN

ma. 2 november 2015

Seminar over herhaalbezoek

Cultuur + Ondernemen organiseert op maandag 2 november in Korzo in Den Haag een seminar over publieksbinding en herhaalbezoek.


Onderzoek toont aan dat het vijf keer zoveel kost om een nieuwe klant te werven dan om een bestaande klant terug te laten keren. Herhaalbezoek is dus heel belangrijk.

Er is een groeiend besef bij culturele organisaties dat kwantitatieve en kwalitatieve data heel nuttig zijn voor de ontwikkeling van succesvolle marketingcampagnes. Maar de praktijk leert ook dat veel van deze instellingen kansen laten liggen. Van welke data maak je nog geen gebruik? Wat kun je leren van andere organisaties?

Dit seminar is bedoeld voor directeuren en bestuurders van podiumkunstinstellingen en musea en marketing-, PR- en communicatieprofessionals in de cultuursector. Het biedt handvatten en inspiratie om richting je publiek op feiten gebaseerde acties te ondernemen.

Kijk voor meer informatie op www.cultuur-ondernemen.nl

meer agenda

agenda/i_055/podiaenfestivals.jpg
agenda - 13 sep 2017

Congres Podia & Festivals

Op 4 juli organiseert DutchCulture een meetup met verschillende thema’s over Buitengaats, het jaarlijkse overzicht van Nederlandse culturele activiteiten in het buitenland.

agenda - 26 jun 2017

Bijeenkomst Wijzer Werven

Wijzer Werven organiseert op 26 juni een inspirerende middag voor culturele instellingen. Met een masterclass van crowdfunding-expert Ronald Kleverlaan en meerdere workshops.

agenda - 29 mei 2017

Congres Podiumkunsten 2017

Het Congres Podiumkunsten 2017 heeft als thema 'Open podium' en vindt plaats op 29 en 30 mei in de Philharmonie in Haarlem.

agenda - 20 mei 2017

Operatie Muziektheater

Op zaterdag 20 mei is een nieuwe editie van Operatie Muziektheater (OMT): een netwerkbijeenkomst in Nederland voor alle spelers van het (inter)nationale muziektheaterwerkveld. Muziektheatermakers presenteren hun nieuwste werk en maken kennis met programmeurs uit binnen- en buitenland en andere makers.

agenda/i_049/conny.jpeg
agenda - 01 mei 2017

Uit de kunst met Conny Janssen

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

agenda - 13 dec 2016

Dutch Culture houdt open huis

Waar liggen kansen in het buitenland? Wat biedt het nieuwe internationale cultuurbeleid? Waar liggen mogelijkheden voor financiering in Europa? Dutch Culture houdt op 13 december open huis en geeft antwoord op dit soort vragen. Bezoek workshops, themasessies of vraag advies op maat van de experts. Ze helpen u graag een stap verder naar het internationale podium.

meer