NL / EN

do. 8 december 2016

Internationaal werken: toeval of strategie?

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.


Cultuur+Ondernemen organiseert in samenwerking met Dutch Performing Arts / Fonds Podiumkunsten een reeks bijeenkomsten over werken in het buitenland. Op deze eerste bijeenkomst komen sprekers aan het woord die veel internationale ervaring hebben en daardoor een duidelijke visie op het thema hebben. Zij delen hun gedachtegoed om u te inspireren en te helpen bij het vormgeven van uw eigen visie en strategie.

U wordt uitgenodigd om bij inschrijving aan te geven wat u wilt leren.

Sprekers
Marlies Leupen ontwikkelt en verzorgt vanuit haar praktijkervaring al jarenlang trainingen op maat voor ondernemers in de culturele sector. Via interactieve workshops leert zij creatieven hoe je plannen en ideeën overtuigend kunt presenteren, een sterk projectplan kunt ontwerpen en effectief kunt samenwerken. Tijdens deze bijeenkomst biedt Marlies drie deelnemers de kans om hun verhaal 'uit te proberen' op de andere deelnemers en van hen feedback te krijgen hoe zij hun professionaliseringsvraag verder kunnen aanscherpen. Voor alle aanwezigen verrassend en verhelderend.

Katrien van Beurden is oprichtster en artistiek leider van het internationale theatergezelschap Theatre Hotel Courage. Voor dit gezelschap maakt en speelt ze in voorstellingen. Daarnaast geeft ze trainingen aan universiteiten, professionals en bedrijven. Als actrice was ze te zien in 'Nora' van Ibsen bij het Pacific Resident Theater in Los Angeles, in de film 'De Wederopstanding van een Klootzak' met Yorick van Wageningen. Met Theatre Hotel Courage tourde ze afgelopen seizoen naar Amerika, Canada, Palestina, Ghana, India en Iran.

Harmen van der Hoek is de zakelijk leider van het internationale dansgezelschap Club Guy and Roni. Dansgezelschap Club Guy and Roni, van de choreografen Roni Haver en Guy Weizman, werkt samen met dansers, kunstenaars en muzikanten om hedendaagse voorstellingen te maken. Het dansgezelschap staat met diverse (co-)producties op internationale podia, onder meer in Parijs, Moskou, Hannover, Ljubljana en Mainz. Naast festivals in Amerika, Rome, Tallinn, Berlijn en Marseille speelt Club Guy & Roni ook op diverse festivals in Nederland zoals Oerol en Zwarte Cross.

Datum: 8 december 2016
Tijd: Van 15.00 tot 18.00 uur inclusief borrel
Locatie: Kerkstraat 204, Amsterdam
Kosten: Voor de hele reeks, bestaande uit drie bijeenkomsten, betaalt u € 99. Een losse bijeenkomst kost € 35.
Aanmelden: www.cultuur-ondernemen.nl

meer agenda

agenda/i_055/podiaenfestivals.jpg
agenda - 13 sep 2017

Congres Podia & Festivals

Op 4 juli organiseert DutchCulture een meetup met verschillende thema’s over Buitengaats, het jaarlijkse overzicht van Nederlandse culturele activiteiten in het buitenland.

agenda - 26 jun 2017

Bijeenkomst Wijzer Werven

Wijzer Werven organiseert op 26 juni een inspirerende middag voor culturele instellingen. Met een masterclass van crowdfunding-expert Ronald Kleverlaan en meerdere workshops.

agenda - 29 mei 2017

Congres Podiumkunsten 2017

Het Congres Podiumkunsten 2017 heeft als thema 'Open podium' en vindt plaats op 29 en 30 mei in de Philharmonie in Haarlem.

agenda - 20 mei 2017

Operatie Muziektheater

Op zaterdag 20 mei is een nieuwe editie van Operatie Muziektheater (OMT): een netwerkbijeenkomst in Nederland voor alle spelers van het (inter)nationale muziektheaterwerkveld. Muziektheatermakers presenteren hun nieuwste werk en maken kennis met programmeurs uit binnen- en buitenland en andere makers.

agenda/i_049/conny.jpeg
agenda - 01 mei 2017

Uit de kunst met Conny Janssen

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

agenda - 13 dec 2016

Dutch Culture houdt open huis

Waar liggen kansen in het buitenland? Wat biedt het nieuwe internationale cultuurbeleid? Waar liggen mogelijkheden voor financiering in Europa? Dutch Culture houdt op 13 december open huis en geeft antwoord op dit soort vragen. Bezoek workshops, themasessies of vraag advies op maat van de experts. Ze helpen u graag een stap verder naar het internationale podium.

meer