NL / EN

do. 9 februari 2017

Internationaal werken: bouwen aan een netwerk

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.


Cultuur+Ondernemen organiseert in samenwerking met Dutch Performing Arts / Fonds Podiumkunsten een reeks bijeenkomsten over werken in het buitenland. Op de tweede bijeenkomst van de reeks 'De grens over?' laten we wederom sprekers aan het woord met veel internationale ervaring. Zij hebben een omvangrijk netwerk in het buitenland weten op te bouwen. Hoe hebben zij dat aangepakt? Hoe hebben zij deze relaties bestendigd? Daarnaast zal worden ingezoomd op het acquisitiegesprek: hoe ga je het gesprek aan, hoe presenteer je jezelf effectief? Wat moet je juist doen en wat moet je vooral laten als het om verschillen in cultuur gaat? Niet alleen deze maar juist jouw vragen zullen deze middag aan bod komen!

We nodigen u uit om bij inschrijving aan te geven wat u wilt leren.

Sprekers
Frans van de Avert is CEO van Amsterdam Marketing, dat onder het motto 'I amsterdam' succesvol actief is op het gebied van citymarketing. Amsterdam Marketing is dé gids voor bewoners, (inter)nationale bezoekers en Nederlandse en buitenlandse bedrijven met als doel de internationale positionering van Metropool Amsterdam als creatieve en culturele zakenstad. Om dat te realiseren wordt samengewerkt met publieke en private organisaties, culturele instellingen en universiteiten. Hiervoor was Frans Hoofd Communicatie, Educatie en Marketing van De Nieuwe Kerk Amsterdam en de Hermitage Amsterdam. In 2009 werd hij gekozen tot Communicatieman van het Jaar vanwege zijn enorme gedrevenheid, originaliteit en creativiteit bij het succesvol op de kaart zetten van de Hermitage Amsterdam. Eerder werkte hij voor het Rijksmuseum.

Pieter Zeeman geeft als hoofd Dutch Performing Arts leiding aan het Dutch Performing Arts-programma van het Fonds Podiumkunsten dat als doel heeft het vergroten van de zichtbaarheid van de Nederlandse podiumkunsten in het buitenland.

Wouter Van Ransbeek studeerde politieke wetenschappen en theaterwetenschappen in België en Oostenrijk. Hij begon zijn carrière in het theater als Personal Assistant van Gerard Mortier bij het Duitse theaterfestival Ruhrtriennale. Na drie jaar verliet hij het festival en werd assistant programmering van Marie Zimmerman, met wie hij werkte aan drie edities van de Wiener Festwochen in Wenen en het driejaarlijkse internationale festival Theatre der Welt in Duitsland. Tijdens dit festival produceerde hij voor het eerst werk van Ivo van Hove, die hem in 2006 vroeg deel uit te maken van het managementteam van Toneelgroep Amsterdam. De afgelopen jaren heeft Wouter het werk van TA in het buitenland geproduceerd. Ook heeft hij het huidige programma voor talentontwikkeling (TA2) ontwikkeld. Sinds oktober 2016 is hij adjunct-directeur van het gezelschap.

Datum: 9 februari 2017
Tijd: Van 15.00 tot 18.00 uur inclusief borrel
Locatie: Kerkstraat 204, Amsterdam
Kosten: Voor de hele reeks, bestaande uit drie bijeenkomsten, betaalt u € 99. Een losse bijeenkomst kost € 35.
Aanmelden: www.cultuur-ondernemen.nl

meer agenda

agenda - 29 mei 2017

Congres Podiumkunsten 2017

Het Congres Podiumkunsten 2017 heeft als thema 'Open podium' en vindt plaats op 29 en 30 mei in de Philharmonie in Haarlem.

agenda - 20 mei 2017

Operatie Muziektheater

Op zaterdag 20 mei is een nieuwe editie van Operatie Muziektheater (OMT): een netwerkbijeenkomst in Nederland voor alle spelers van het (inter)nationale muziektheaterwerkveld. Muziektheatermakers presenteren hun nieuwste werk en maken kennis met programmeurs uit binnen- en buitenland en andere makers.

agenda/i_049/conny.jpeg
agenda - 01 mei 2017

Uit de kunst met Conny Janssen

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

agenda - 13 dec 2016

Dutch Culture houdt open huis

Waar liggen kansen in het buitenland? Wat biedt het nieuwe internationale cultuurbeleid? Waar liggen mogelijkheden voor financiering in Europa? Dutch Culture houdt op 13 december open huis en geeft antwoord op dit soort vragen. Bezoek workshops, themasessies of vraag advies op maat van de experts. Ze helpen u graag een stap verder naar het internationale podium.

Veel culturele organisaties werken buiten de eigen landsgrenzen. Gewoon, omdat ze gevraagd worden door hun collega's in het buitenland. Het komt minder vaak voor dat het internationaal werken voortvloeit uit de missie/visie van de organisatie en onderdeel is van het strategisch beleid. Maar met een goede strategie kan uw organisatie een onderscheidende positie innemen ten opzichte van haar concurrenten.

agenda/i_039/cib2016.jpg
agenda - 07 dec 2016

Cultuur in Beeld 2016

Tien jaar geleden werd in Rotterdam een samenwerking opgezet die nog niet eerder was gerealiseerd. Een muziekschool, een conservatorium en een professioneel podium sloegen de handen ineen en creëerden zo de basis voor wat een culturele vrijplaats zou worden voor alle soorten en niveaus van muziek en educatie: het World Music & Dance Centre.

agenda - 03 nov 2016

No Man’s Land 2016

Het Utrechtse productieplatform voor muziek- en beeldcultuur De Coöperatie presenteert op donderdag 3 november de vierde editie van No Man’s Land. Dit jaar vindt de expert meeting opnieuw plaats in Kytopia, gevestigd in voormalig Tivoli Oudegracht, en staat het thema ‘Een visie op artistiek ondernemerschap’ centraal. Samen gaan we op zoek naar nieuwe verbindingen, plannen en successen voor de toekomst.

meer